Onderwerp: NTB Licentie en inschrijvingen triatlon
Hallo,
Ik heb twee vragen, eentje over de Licentie en over inschrijvingen via NTB en eventuele andere mogelijkheden
NTB Licentie
Ik heb me ingeschreven voor de triatlon klazienaveen, kosten € 27,50 incl daglicentie van € 7,50. Omdat ik dit jaar eventueel eerst eentje wil doen vallen deze kosten mee. Volgend jaar wil ik eigenlijk wel meer wedstrijden gaan doen. Als ik op de site kijk van de triatlonbond onder licenties staat daar het volgende:
■NTB Basislidmaatschap voor individuele leden € 48,- (met enkel een Basislidmaatschap is er bij deelname aan evenementen altijd nog een Daglicentie nodig)
■Atletenlicentie € 24,- Facultatief aan te vragen voor iedereen vanaf de categorie H/D 16. Alléén af te sluiten in combinatie met een Basislidmaatschap.
■Aspirant lidmaatschap € 12,- (zie voor een toelichting onderaan deze pagina: voor het zonder de extra kosten voor een Daglicentie deelnemen aan evenementen tot en met maximaal de kwart afstand.
Dus twee keuzes, of een basislidmaatschap + atletenlicentie kosten € 72,00 of een aspirant lidmaatschap van € 12,00
Stel ik kies volgend jaar voor het aspirant lidmaatschap dan hoef ik geen daglicentie te betalen voor elke triatlon (achtste en kwart). Mocht ik besluiten om een halve te doen dan moet ik de kosten van een daglicentie wel betalen. Ik hoef hier maar twee triatlon wedstrijden te doen en ik heb deze kosten er al uit.
Kies ik voor een basislidmaatschap en atletenlicentie dan hoef ik de kosten van een daglicentie niet te betalen maar om de kosten te compenseren moet ik behoorlijk veel wedstrijden volgend jaar ondernemen (ja ik weet het, ik sponser met mijn geld ook de mogelijkheden van het triatlon gebeuren etc etc)
Behoorlijke lap tekst maar wat is mijn vraag?
- is een aspirant lidmaatschap eenmalig of kun je deze elk jaar weer opnieuw aanvragen?
- basislidmaatschap + atletenlicentie is dit alleen van toepassing voor de triatlon of ook voor hardloop wedstrijden?
- waar hebben jullie voor gekozen, aspirant of basis + atleten? en waarom?
tweede vraag (ja ook :-))
Inschrijving via het NTB,
Op de site van triatlon226 staat een kalender met diverse wedstrijden (volgens mij gekoppeld aan NTB) maar kleinere wedstrijden staan er niet op. Met andere woorden, in dorpskrantjes/facebook staat nog wel eens een triatlon vermeld, de kosten hiervan zijn voor een kwart soms € 10,00 (veel lager dan het NTB) maar deze wedstrijden kan ik nergens op een site vinden. Ik heb wel een idee waarom dit zo goedkoop is (geen verzekering/beveiliging etc). Frysman staat bijvoorbeeld ook niet op de NTB site of op triatlon226. Het voordeel van deze wedstrijden dat je op het laatste moment nog gewoon kunt inschrijven (mocht je dat willen).
Hoe ervaren jullie dit? of doen jullie bewust alleen de wedstrijden via de triatlon bond? Trouwens is er een site waar alle wedstrijden op staan?
groet,
Edwin