Onderwerp: 2009
Hallo,
Mijn 2e post op dit forum.
Ik ben een 37-jarige toerfietser met competitiedrang, maar echter geen mannetje om in een pelotonnetje te duwen en trekken. Dat ligt niet in mijn aard.
Momenteel rij ik zo'n 12.000 kilometer per jaar op de racefiets, deels in clubverband. Ik fiets 3-4 per week, middels een zo veel mogelijk vooraf opgesteld trainingsschema.
In 2008 zal ik me tot ongeveer augustus nog volledig toeleggen op het fietsen, vooral omdat ik in juli 2008 de cyclosportieve tocht La Marmotte in Frankrijk wil rijden.
En daarna wil ik dus wat anders (erbij?) gaan doen, maar het fietsen moet er onderdeel van zijn. Door genoemde competiedrang, vooral na een laatst gereden ploegentijdrit.
Dus heb ik het idee opgevat om te proberen toe te gaan werken naar duathlons. Vanaf september 2008 wil ik dan eerst eens gaan bekijken of het lopen mij bevalt. Ik wil rustig gaan opbouwen en daar de herfst en winter voor benutten om hopelijk op een acceptabel loopniveau te komen.
Ik is allemaal nog vrij ver weg en of het gaat lukken zal van de looptraining afhangen. It's worth a try!
Tips voor deze beginner zijn meer dan welkom!