Onderwerp: Voorstellen
Hallo even voorstellen.
Ik ben Jimmy de Lijser 30 jaar en woon in Zeeuws-Vlaanderen.
Ik ben 4 jaar geleden begonnen met trainen om eens een triathlon mee te doen.
Op een dag scheurde ik mijn meniscus waardoor ik het hardlopen aan de kant heb geschoven.
Ik fietste veel en ben toen verder gegaan met fietsen en wedstrijden bij de amateurs.
Doordat de orthopeed zei dat hij alleen meer kapot zou maken dan goed zou maken tijdens de operatie, durfde ik mezelf niet echt te laten opereren. Ik was bang dat ik ook niet meer zou kunnen fietsen.
Ik ben zelfstandig ondernemer en werk op zee. Hierdoor werk ik veel in de zomer maanden en zit ik veel thuis in de winter.
Ik heb dus altijd veel tijd om te trainen vanaf november t/m maart.
Om te koersen is dit ideaal om goed aan de eerste wedstrijden van het jaar te staan maar daarna kon ik al snel niet meer mee met de jongens die elke week wedstrijden reden.
Daarom dat ik toch heb besloten te laten opereren en over te stappen naar de traithlon. Aangezien ik dit meer voor mezelf kan doen om een mooie tijd neer te zetten.
In december 2016 ben ik geopereerd en ondertussen ben ik het lopen weer aan het opbouwen.
Fietsen deed ik al snel weer en gelukkig nergens last van.
Zwemmen is mijn zwakste onderdeel dus ben ik lid geworden van de triathlon vereniging hier in de buurt.
Waar ik nu 5 keer geweest ben en na wat tips al snel mee kon met de groep in baan 2, 1 baan onder de snelste zwemmers.
Dit gaat dus ook al aardig goed.
Voor alsnog heb ik mij alleen ingeschreven voor een kwart triathlon hier in de buurt.
Mijn doel is max 20 min over het zwemmen te doen. Ik zal wel zien hoe het loopt aangezien ik nu weer veel aan het trainen ben maar mijn werk begint half maart weer drukker te worden en zal de hele zomer doorgaan.
Hopelijk kan ik alles een beetje op peil houden aan boord, op de loopband, hometrainer en fitness.