Ik heb gisteren ook meegedaan, als echte 010-er naar 020 om te kijken hoe ze het daar doen. Mijn algemene gevoel over de wedstrijd was goed, met name met de ervaringsverhalen van vorig jaar, was ik op mijn hoede. Een (erg) groot evenement met 370 deelnemers op de OD en een gelijk aantal op de 1/2e. De tranisitie zone was lekker ruim en goed aangegeven. Er waren veel vrijwilligers op het fiets en loopparcours. Dus prima op orde. Een paar kleine dingetjes die iets beter kunnen:
- contactgegevens op de website waren (nauwelijks) niet te vinden. Dat was de ochtend vantevoren wel lastig met mijn routeplanner aanzetten voor iemand ie Amsterdam niet heel goed kent.
- op park fermee was geen kaart aanwezig van T1/2 of het parcours. Er was dan ook niemand die met zekerheid kon aangeven hoe T2 eruit zag, waar ik aankwam fietsen etc
- km bordjes op het parcours zijn erg fijn.... volgens mij niet de kosten en ook niet heel lastig. Met name tijdens het lopen geeft dat mij altijd veel steun. GPS is in de stad minder nauwkeurig.
- voor zo'n grote wedstrijd waarbij e70 entree wordt betaald had ik een klein presentje of envelopje bij de ceremonie verwacht. Of is dat raar?
Hoe dan ook, ik heb een prachtige wedstrijd gehad. Zwemmen ging meer dan prima met een rolling start in 24:28 een PR op de 1.500 meter gezwommen. Bij het fietsen had ik de snelste tijd, wel een paar gevaarlijke passages tussen. En het lopen ging ok; ik werd nog een snelle Spanjaard ingehaald. Maar verder ben ik tevreden. 5de overal, 2de H40+.
Op naar de volgende wedstrijd, volgende week in Indeland. (1/2e)
-- M