Financiën/gewichtsrestricties scheelt wel heel veel per maatschappij, dus zoek dat goed uit! Kan variëren van gratis tot peperduur.
Ik heb ook een paar keer zonder noemenswaardige problemen met een fiets (race en trekking) gevlogen. In een zak (zacht dus) of kartonnen doos - het waren meestal punt-tot-punt fietsreizen en dan kan je geen koffer meenemen. Maar dat is dus ook geen probleem. En inderdaad kun je er dan spullen bij inpakken.
('Geen noemenswaardige problemen', daarmee bedoel ik trouwens: geen schade aan fiets, wel aan inpakmateriaal, en de laatste keer naar Canada had mijn fiets de aansluiting op Heathrow gemist en kwam-ie dus uuuuuuuuren later dan z'n baasje pas aan, maar hij werd wel netjes 'thuisbezorgd' door British Airways - midden in de nacht! Dat is niet ideaal, maar ik wist het meteen, ik werd bij landing in Vancouver omgeroepen dat ik me moest melden maak je dat ook eens mee. Dus geen grote stress.)
Fiets Magazine heeft net deze maand een artikel over koffers, en daar komt zo'n zak ook relatief goed uit.
Louise