Onderwerp: First-timer :)
Ha Mensen,
Ben iemand die eigenlijk altijd van jongs af aan al een wens had om een triathlon te doen. Maar nooit gedaan, ik had altijd wel een excuus om het niet te doen. Ik ben te zwaar, ik ben niet fit genoeg, ik heb het nu te druk whatever.... elk excuus dat ik kon bedenken kwam wel te voorschijn. Nu heb ik me vorige week ingeschreven voor mijn eerste (Sprint) triathlon in Oudekerk.
Waar kom ik vandaan:
Vorig jaar was een lastig jaar voor mij. Relatiebreuk, nieuwe woning, nieuwe baan die deden allemaal mijn conditie niet niet goed. In december was ik de grootste schok te boven en ik ben weer opnieuw begonnen met sporten. (RPM. Spinning), voornamelijk met het doel om af te vallen en fit te voelen. In Januari heb ik alles in overdrive gezet, afvallen gebeurde niet. Dus ik ben activer gaan sporten en actief bezig gegaan met me eetpatroon. Ik woog op 9 januri 93kg (175cm).
Waar sta ik nu:
Ik sport nu regelmatig minimaal 3 keer in de week tot wel 6 keer in de week. 2x in de week RPM/Spinning (1,5hr), 1x BodyPump incidenteel hardlopen en zwemmen. Gewicht is inmiddels 78kg, conditie is erg goed voor mijn doen.
Mijn triatlon verwachting:
Zwemmen: Als oud waterpolo- en reddingszwemmer verwacht ik dat 750m zwemmen wel te doen moet zijn. Ben niet de snelste maar dat lukt me wel.
Fietsen: Ik heb nooit wedstrijden gedaan, maar ik ben wel een actieve fietser. Ik heb ook wel wat afstanden gemaakt op mijn fiets. RPM en spinning is wel een iets andere discipline maar ook hier verwacht ik niet teveel grote problemen.
Hardlopen: Dit is mijn nemesis. Ik was altijd te zwaar dus hardlopen ging gewoon niet. Ik ben nu een stuk lichter en ik ben nu inmiddels met Evy aan het hardlopen. Ik heb inmiddels wel een keertje de 5km gelopen, maar niet in 1 stuk. Deed er 32 minuten over en ik ben daar al heel trots op.
Verwachte tijd:
1h40 minuten inclusief wissels:
T1: 750m - 15minuten
wissel: 6 minuten
T2: 20km - 45minuten
wissel: 4 minuten
T3: 5km - 30minuten
Mijn gear:
Voor zwemmen huur ik een wedsuit en overweeg om een Zone3 tri-suit te komen.
Voor fietsen ga ik op mijn Stevens Strada 800 - Hybrid bike
Voor hardlopen niks speciaals standaard hardloopschoenen.
Ik heb nu nog ruim een maand om te trainen en ik ga dat dan ook zoveel mogelijk doen. Heb inmiddels mijn krachttraining afgezegd en ik ga me wat meer focussen op hardlopen en zwemmen...