Gister een tijdrit wedstrijdje gedaan. Hier in Engeland worden die heel veel georganiseerd. In het verleden waren massa start wedstrijden verboden. Tijdrit-wedstrijden waren ook verboden, maar als iedereen 1-2 min van elkaar start en je 'gepakt' wordt kun je altijd doen alsof je neus bloed en je gewoon lekker een stukje hard aan het rijden bent. Dus die tijdrit wedstrijden werden illegaal georganiseerd. Je kreeg alleen te horen waar en wanneer ze waren als je lid was van een club. Wedstrijden en parkoersen hadden codes (H-11-10: regio H, parkoers 11, lengte 10 mile bijv).
Tegenwoordig zijn de wedstrijden legaal, maar er is wel nog steeds een apart tijdrit fiets bond: https://www.cyclingtimetrials.org.uk/.
Maar goed, gister nodigde een collega mij uit om mee te doen aan zo'n wedstrijd hier in de buurt. Op een rustig parkoers, een tijdrit van 10 mile (16 km). Soms worden wedstrijden op provinciale wegen gedaan waar de maximum snelheid 100 km/u is...mij niet gezien, maar sommigen vinden dat juist fijn omdat ze dan een soort slipstream hebben van de voorbij razende auto's en vrachtwagens.
16 km in 27:22 met een gemiddelde HR van 176 op mijn wielrenfietsje met opzetstuurtje. Een leuke wedstrijd en een lekkere training, je gaat toch iets dieper als het een wedstrijd is. Ruim 6 minuten achter nummer 1.