Mijn eerste halve gisteren ging ook lekker.
De hele week heb ik zenuwachtig wel 1000x mijn weerapp bekeken en toen we gisteren om 5 uur richting Almere gingen leek het nog nergens op, maar uiteindelijk viel het 100% mee en was het weer perfect.
Zwemmen ging boven verwachting goed en heb na een rustig begin eigenlijk de hele weg borstcrawl kunnen zwemmen, uiteindelijk kwam ik na 39:56 uit het water.. 4 minuten sneller dan verwacht.
Vervolgens fietsen, begon lekker, maar na 7km in de havenkom psssssstttttt een lekke band. Even flink schelden en dan snel maken dan maar, werkt de CO2 niet.. dan maar handpompen. Uiteindelijk heeft me dit meer dan 10 minuten gekost. Gelukkig kon ik mijn weg daarna vervolgen en werd het een grote inhaalrace. Na 02:45 kon ik mijn fiets weer in het rek hangen.
Voor het lopen had ik 2 uur uitgetrokken, maar dit moest nu ongeveer 10 minuten sneller om mijn streeftijd van 05:30 te halen. De eerste ronde ging boven verwachting goed, de tweede eigenlijk ook wel als je de kilometers rustig aftelt. De derde ronde duurde steeds langer en werd ook steeds zwaarder, maar op wilskracht weet je dat je het gaat halen. Met 1:48 ben ik meer dan tevreden.
Uiteindelijke eindtijd van 05:25:10 is bijna 5 minuten sneller dan ik had gehoopt inclusief de lekke band. Ik ben blij.
Daarna wachten op mijn meisje die ook na 06:32 over de finish kwam, wat netjes rond haar verwachte eindtijd was.
Nu ff herstellen en dan weer toewerken naar Mallorca volgende maand.