Re: De Bosbaan - 2017
Nou, dat liep iets anders dan verwacht. Zwemmen ging al niet heel lekker, vond het best koud (was precies 16 graden), in T1 even moeten gaan zitten om mijn wetsuit uit te krijgen, was ook een beetje duizelig. Eenmaal op de fiets voelde ik me ook niet helemaal top (achteraf gezien lag mijn hartslag daar flink hoger dan normaal). In het tweede rondje ben ik in een scherpe bocht gevallen, ik denk dat mijn pedaal de grond heeft geraakt. Toen ik opstond om te kijken of alles nog heel was werd het een beetje zwart voor ogen en stond ik te trillen op mijn benen. Er waren wat verkeersregelaars die me gelukkig hielpen en mijn fiets aan de kant zetten. Toen wist ik al wel dat de race erop zat. Na wat gegeten te hebben kwam ik weer een beetje bij mijn positieven en dacht ik in ieder geval aan terugfietsen naar de wisselzone. Maar de inmiddels gearriveerde motor-EHBO'er vond dat geen goed idee, nadat hij mijn temperatuur had gemeten concludeerde hij dat ik onderkoeld was. Dus dat werd een thermodekentje en met een auto naar de EHBO-tent toe om op te warmen en mijn schaafwonden te laten verzorgen. Ik heb nog net mijn vriendin zien finishen.
Ik weet niet zeker of ik licht in mijn hoofd was vanwege de val, of juist gevallen ben omdat ik licht in mijn hoofd was. Ik ben nooit eerder gevallen met de racefiets. Ik had van tevoren juist wat extra's gegeten en ik was van plan zo halverwege het fietsen wat bananenbrood te eten, dat had ik misschien wat eerder moeten doen. Overigens zie je op deze manier wel een kant van de organisatie die je als alles goed gaat niet mee krijgt. De motor-EHBO'er die me onderzocht en niet terug liet fietsen (een goed besluit denk ik), de jongens van de organisatie die me op kwamen pikken en waarvan er een mijn fiets teruggefietst heeft en later mijn spullen uit de wisselzone naar de EHBO tent, en de dame van de EHBO die alles heeft gedesinfecteerd en afgeplakt: veel dank!
Maar wel leuk om je gesproken te hebben Jelle