Onderwerp: beginner voorstellen
Goedemorgen!
Na maanden meelezen, heb ik mij nu geregistreerd en zal ik mij even voorstellen (hopelijk niet te lang... :$)
Mijn naam is Dik, 33 en afkomstig uit de omgeving Rotterdam. Door het WK in Rotterdam ben ik mij gaan interesseren en verdiepen in de mooie triathlonsport. Als het qua training lukt zou ik in juni bij de Triathlon010 mijn debuut willen maken op een 1/8. Hardlopen doe ik inmiddels ruim een jaar (as. april mijn eerste marathon in Rotterdam), zwemmen en fietsen doe ik alleen recreatief.
Trainingen plannen zal wel een uitdaging zijn. Zwemmen kan 1 á 2 keer per week voor werk uit. Fietsen zal ik vermoedelijk op een Tacx moeten doen, dan kan ik thuis trainen op de avonden dat mijn vrouw er niet is, maar ik ook niet weg kan ivm onze dochter. Alhoewel een start2tri cursus of aansluiten bij een vereniging mij erg trekt, denk ik dat dit praktisch niet haalbaar is.
Een paar vragen:
- zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden met de aanschaf van een fiets? Of zou een 'willekeurige' tweedehands racefiets met de juiste maat voldoende zijn om het eerste jaar mee te beginnen?
- is een speciale Tacx band noodzakelijk? Het lijkt mij lastig om steeds de band te wisselen tussen binnen en evt. buiten training.
- trainen jullie in een trisuit / wetsuit in het zwembad, of gewoon in een zwembroek (/badpak)? Is een wetsuit noodzakelijk om aan te schaffen?
- ik kan nog geen borstcrawl, is het aan te raden eerst wat snelheid en uithoudingsvermogen op de bouwen in schoolslag? Of proberen om (via YouTube dan waarschijnlijk...) gelijk mij de borstcrawl eigen te maken?
Het is toch een heel verhaal geworden... Alvast bedankt voor het lezen Ik hoop wat antwoorden te krijgen, en zie er naar uit mij in deze sport te gaan begeven!
Groet,
Dik