Ik heb nog even het programmaboekje gedownload, maar kon daar niets vinden over tijdslimieten. Ik weet niet of het NTB-reglement daarin voorziet, maar dat denk ik niet. Bij de triathlon van Amsterdam werd het duidelijk op de site vermeld wat de tijdslimieten waren, 45 minuten voor het zwemmen (dat schrok mij af van deelname...) en vervolgens doorgetelde limieten voor het fietsen en lopen met een grens aan de eindtijd van 3.45 (uit mijn hoofd).
Op zich vind ik het niet zo gek dat er duidelijke limieten zijn, zeker als die van te voren vastgesteld zijn, dan kan je dat zelf ook bijhouden (stopwatch). Ik denk hierbij dan even in bredere zin, een triathlon (en nog veel meer van dat soort evenementen) geven natuurlijk een behoorlijke ontwrichting van de leefomgeving. Ik denk dan ook dat als je dat duidelijk kunt beperken tot een vastgesteld tijdstip, je daarmee best frustratie of ergernis kunt wegnemen.
Inmiddels staan de uitslagen van de meeste wedstrijden op de site (nog niet van de OD!). De OD vertrok om 11.00 uur, volgens bovenvermelde limiet (3.45) zou dan de laatste OD-er om 14.45 binnenkomen. Het NK startte om 13.15, waarbij de snelste deelnemer binnen het uur finishte (dus om plm. 14.12), de laatste van dát NK had een tijd van 1.27, dus zal om 14.42 gefinisht zijn. Goede kans dus dat de deelnemers waarover jij het had écht de laatste der Mohikanen waren en dat het echt hard tijd werd om het parcours af te breken. Wat ik me nu afvraag is hoe laat het was toen je zag dat die deelnemers uit de race werden gehaald?
Als ik nu teruglees, dan lijkt het wel alsof ik verschrikkelijk mijn best doe de organisatie te verdedigen, dat was niet mijn bedoeling, ik vroeg me net als jij af waarom deelnemers uit de strijd werden gehaald. Ook een beetje uit eigen belang, ik ben niet de snelste triathleet en uit de strijd gehaald worden lijkt mij het ergste wat je kan overkomen...
Groet Bart