Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?
De houding zou hetzelfde moeten zijn dan je vorige fiets als alles goed is.
Hét Nederlandstalig platform voor informatie, inspiratie en discussie over de triathlon-en duathlonsport
Je bent niet ingelogd.
Triathlonforum.nl » Materiaal » Wat heb je vandaag nou weer gekocht?
De houding zou hetzelfde moeten zijn dan je vorige fiets als alles goed is.
Er is geen vorige
Krijg foutmelding bij toevoegen foto. Ik pruts nog ff door..
Vandaag de wielen binnen (Edco), al staat hij nog met tacx wiel in de trainer nu.
Maar dit is mijn tijdritfiets voor aankomend seizoen!
Nice!!
Gaaf Hedcandy !!!
Welke maat is dat en hoe lang /groot ben je ?
Om even een richtlijn te hebben ...
Mooie fiets! Aardig agressief lijkt me?
Ik kreeg vandaag een nieuw horloge: Garmin 935
Heeft m'n vriendin uit de VS voor me meegenomen, scheelde toch bijna 100 pond met hier in de UK!
Idd zeer mooie fiets. Van die Edco wielen heb ik ook al veel positiefs gehoord. Succes ermee.
Zojuist tbv Ironman Hamburg 2XU X-vent Sleeved Full Front Zip Trisuit zwart heren gekocht.
Zat erg lekker en hele rits voorkant erg handig en niet vervelend.
Gaaf Hedcandy !!!
Welke maat is dat en hoe lang /groot ben je ?Om even een richtlijn te hebben ...
Ik ben 1.79 en het is een S
Ik heb relatief een wat korter bovenlijf en ik zit graag compact.
Mijn racefiets is een 54cm frame.
En tnx allen, ben er heel blij mee.
Die wielen zijn idd superlicht (en gewoon porno).
Thanks Hedcandy ... ik oriënteer me nog steeds verder naar een mooie race machine .
Porno wielen ha ha ... geweldig .
Garmin Vector 3 pedalen (powermeter), mooi spul zeg!
Hoe bevallen de pedalen?
Tweedehands Cervelo P2 56cm. Wielen zijn handmade Engelse carbon wielen met hope hubs. Fiets was een jaar oud en kon er geen krasje op vinden, zelfs niet van leunen tegen een muur (stond bij vorige eigenaar altijd in een bikestand).
Vorige eigenaar moet helaas triathlon opgeven wegens fysieke problemen, kreeg er ook een hele zwemset bij (vinger paddles, hand paddles, pull buoy, kickboard, zwemvliezen in mijn maat en gloednieuwe zoggs). En ook nog een ironman Nice transition bag (maar weet niet of ik die wel ga gebruiken aangezien ik die niet gedaan heb).
Gave bike Montana man !!
Nog extra zwemtools erbij gekregen wat wil je nog meer .
Supersweet, zo kan je tweedehands toch een hoop mooie spullen krijgen! Geniet er van.
Mooie fiets hoor!!
Supervet, ziet er ook goed uit!
"handmade Engelse carbon wielen"
Wat betekent dat, een Engelse importeur of in Engeland gespaakt? Er bestaat bij mijn weten nog geen producent buiten China en Taiwan, laat staan een gemechaniseerd productieproces voor carbon wielen, dus alle carbon wielen zijn 'handmade'. Of loop ik hopeloos achter?
Supervet, ziet er ook goed uit!
"handmade Engelse carbon wielen"
Wat betekent dat, een Engelse importeur of in Engeland gespaakt? Er bestaat bij mijn weten nog geen producent buiten China en Taiwan, laat staan een gemechaniseerd productieproces voor carbon wielen, dus alle carbon wielen zijn 'handmade'. Of loop ik hopeloos achter?
Ik vroeg of het Chinese wielen waren. Dat waren het beslist niet. Maar het kan natuurlijk heel goed dat Chinese velgen zijn geimporteerd en dat het wiel opgebouwd is (spaken, hub) in Engeland. Misschien dat ik er nog eens achteraan ga uit nieuwsgierigheid.
Supervet, ziet er ook goed uit!
"handmade Engelse carbon wielen"
Wat betekent dat, een Engelse importeur of in Engeland gespaakt? Er bestaat bij mijn weten nog geen producent buiten China en Taiwan, laat staan een gemechaniseerd productieproces voor carbon wielen, dus alle carbon wielen zijn 'handmade'. Of loop ik hopeloos achter?
jawel hoor.
95% van alle wielen wordt toch echt machinaal gemaakt, zijn wij hollanders elfs heel erg goed in, maken van die machines:)
https://www.hollandmechanics.com/?gclid … gK94_D_BwE
ok, dan denk ik dat het begrip 'productie van wielen' niet voldoende gedefinieerd is. Er wordt op grote schaal (machinaal en handmatig) in Europa gespaakt, maar het uitleggen en het persen van de velgen heb ik nog niet van gehoord in Europa.
Mijn eigen wielen zijn precies zo: Velgen uit China en dan in NL gespaakt.
P.S.: Er is helemaal niets mis met producten uit China, alle topmerken produceren daar. Ik probeer geenszins iets aan te merken op je mooie fiets.
ok, dan denk ik dat het begrip 'productie van wielen' niet voldoende gedefinieerd is. Er wordt op grote schaal (machinaal en handmatig) in Europa gespaakt, maar het uitleggen en het persen van de velgen heb ik nog niet van gehoord in Europa.
Mijn eigen wielen zijn precies zo: Velgen uit China en dan in NL gespaakt.
P.S.: Er is helemaal niets mis met producten uit China, alle topmerken produceren daar. Ik probeer geenszins iets aan te merken op je mooie fiets.
Carbon velgen worden niet geperst. Carbon is een vezel, wordt opgelegd en geweven, vervolgens in een mal gelegd met hars en afgebakken.
China is beter en beter aan het worden, maar er komt nog steeds erg veel rommel vandaan. Taiwan is voor het overgrote deel wel perfect, maar daar is de prijs dan ook naar.
Er wordt zeer zeker in Europa ook gefabriceerd, alleen dat is goed te zien in de prijs ( denk aan bijvoorbeeld Lightweight).
RolandF schreef:ok, dan denk ik dat het begrip 'productie van wielen' niet voldoende gedefinieerd is. Er wordt op grote schaal (machinaal en handmatig) in Europa gespaakt, maar het uitleggen en het persen van de velgen heb ik nog niet van gehoord in Europa.
Mijn eigen wielen zijn precies zo: Velgen uit China en dan in NL gespaakt.
P.S.: Er is helemaal niets mis met producten uit China, alle topmerken produceren daar. Ik probeer geenszins iets aan te merken op je mooie fiets.
Carbon velgen worden niet geperst. Carbon is een vezel, wordt opgelegd en geweven, vervolgens in een mal gelegd met hars en afgebakken.
China is beter en beter aan het worden, maar er komt nog steeds erg veel rommel vandaan. Taiwan is voor het overgrote deel wel perfect, maar daar is de prijs dan ook naar.
Er wordt zeer zeker in Europa ook gefabriceerd, alleen dat is goed te zien in de prijs ( denk aan bijvoorbeeld Lightweight).
Euh, noem het hoe je wil maar na het (handmatig) leggen van de vezel in of op de mal wordt de resin onder hoge druk en temperatuur gebracht. In mijn beleving is dat een vorm van persen maar ik heb mijn studie Werktuigbouwkunde niet afgerond dus laat me graag corrigeren.
ok, dan denk ik dat het begrip 'productie van wielen' niet voldoende gedefinieerd is. Er wordt op grote schaal (machinaal en handmatig) in Europa gespaakt, maar het uitleggen en het persen van de velgen heb ik nog niet van gehoord in Europa.
Mijn eigen wielen zijn precies zo: Velgen uit China en dan in NL gespaakt.
P.S.: Er is helemaal niets mis met producten uit China, alle topmerken produceren daar. Ik probeer geenszins iets aan te merken op je mooie fiets.
No offence taken Of die wielen nu mooier zijn dan snel, of wat mindere kwaliteit dat maakt me niet zoveel uit. De vorige eigenaar heeft er een seizoen mee gereden en ze zijn nog mooi true. En het geheel was zo geprijsd alsof het standaard wielen waren (want merkloos). Heb hem toch nog even gemaild of ik er nog iets meer over kan komen te weten
In China worden er geen wielen gevlochten met Hope naven. Tenminste niet zonder maatwerk.
Dat ze in Engeland gespaakt zijn, dat is dan ook zeker te geloven. En met enkele stuks wordt dat ook zeker met de hand gedaan, een machine wordt alleen bij grote serie productie gebruikt.
Vraag blijft dan over wat voor velgen dit zijn, die zien er wel heel erg Chinees uit, maar daar hoeft helemaal niets mis mee te zijn.
Sinds ik weer op een TT fiets zit, is mijn maandelijks gemiddelde op woonwerkverkeer verbeterd van 29 km/u naar 33 km/u (inclusief stoplichten, sneeuw, lekke banden etc.)
Ik ben natuurlijk niet zomaar overgestapt maar zelfs dan nog verbaasd over (en superblij met!) dit enorme verschil. En dan heb ik zelfs vanwege budget een full carbon frame (Cube Agree GTC) omgeruild voor een oud alu VanTuyl frame.
Triathlonforum.nl » Materiaal » Wat heb je vandaag nou weer gekocht?
Powered by PunBB, supported by Informer Technologies, Inc.