Ja, Juhroen, inderdaad redelijk Joe Friel fan geworden.
Als je (zoals ik in het voorjaar) ook geïnteresseerd bent in een stukje time-management ("hoe krijg ik meer dan 20 uur training in mijn week als ik fulltime werk en ook nog een gezin heb..."), dan is ook Don Fink's Iron Fit een aanrader (ook Engels...). Zorgde dat ik ging zwemmen in de lunchpauze, bijvoorbeeld.... En op de indoorfiets zat om 6 uur 's morgens op zolder....
Tom Rodgers "the perfect distance" (ook engels...)geeft ook een andere kijk op trainingsopbouw, die ik interessant vond, omdat strakke schema's (gelet op werk en gezin...) niet passen bij mijn situatie. Flexibiliteit is belangrijker.
Met behulp van deze boeken heb ik in juli een Ironman gedaan. Staan ook strakke zinnetjes in, zoals je hebt maar twee dingen nodig, "the will to train and the will to finish...." dat houdt je op de been tijdens zo'n lange wedstrijd.
@ Patrick_vN: Handboek Triatlon van Mike Finch is wel in het Nederlands, en een beetje een instapboek, maar wel met hele inspirerende foto's en verhalen. Blijf ik leuk vinden.
triathlon is 3x leuker!