Onderwerp: Kennismaking
Goedenavond,
Nadat ik enige tijd geleden heb besloten om in de triathlon sport te duiken ben ik terecht gekomen op dit forum. Ik ben al door vele posts heen gespit en zie dat veel beginners met dezelfde vragen worstelen als die ik heb. Ik ga mij dit seizoen enkel focussen op 1/8ste. Ik merk dat je dit niet kunt benaderen als 3 individuele disciplines. Daar kwam ik wel achter na mijn eerste brick training. Ook vanwege kleding, wedstrijdregels, transitie etc denk ik dat ik maar beter kan focussen op 1/8ste voor mijn eerste seizoen.Heel veel zaken zijn nog nieuw, ik volg een aantal vlogs op Youtube van triatleten en verder vooral via dit forum.
Ik ben 32 jaar en kom uit Groningen. Mijn meest favoriet onderdeel is het zwemmen. Ik besef echter wel dat ik daar nu niet goed in ben. Net als velen heb ik nooit geleerd om de borstcrawl te zwemmen. Ik heb mij daarom eerder dit jaar aangemeld bij Zwemanalyse en ik moet zeggen dat dat een enorme boost heeft gegeven. Momenteel zwem ik 2 a 3 keer in de week. Ik fiets al een aantal jaren en dit gaat mij prima af. Het hardlopen daarentegen, zeker na het fietsen, is een.....uitdaging. Gemiddeld train ik momenteel dus 2 a 3 keer in het zwembad, 2 keer hardlopen en 1 keer fietsen.
Zoals gezegd, heel veel zaken zijn nog nieuw. Bijvoorbeeld voor 1 van de 2 triathlon`s waar ik mij voor in heb geschreven wordt er gezwommen in het buitenwater midden Juni. Het water zou dan al boven de 15.9 graden moeten zijn. Maar als dat niet zo is dan is een wetsuit verplicht. Kun je die altijd huren ter plekken, moet je van te voren voorbereid zijn en al in je bezit hebben? Ik begrijp dat veel tri-atleten graag zwemmen met een wetsuit, zijn er dan nog wel mensen zonder?
Hoe dan ook, bedankt voor alle informatie die ik al van jullie heb gekregen door anoniem te lezen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen mocht ik nog vragen hebben en misschien, in de toekomst, kan ik zelf mensen verder helpen over hoe ik eea als beginner heb ervaren!
Fijne avond!
Bas