Louise schreef:Als er geen commercieel belang achter zit, dan excuus voor mijn opmerking erover. Dat komt tegenwoordig zo vaak voor dat ik er allergisch voor ben geworden. Ik heb ook niks tegen sponsoring trouwens, maar dan wel open en eerlijk.
Maar een dagboek vind ik het dus ook niet, dus laat ik het er dan op houden dat ik een andere smaak heb qua bloggen. Ervaringen met een methode vind ik pas interessant als iemand kan omschrijven wat-ie er zelf aan heeft gehad. Anders is het inderdaad (algemene) theorie, en daarvoor lees ik geen blog.
Ik zou het al een stuk interessanter vinden als je er je eigen schema richting Almere van zou maken, dus persoonlijker. Op dat punt snap ik je verhaal ook gewoon niet: het gaat om veel meer weken dan dat er tussen nu en half september zitten, en je moet ook nog zwemmen en fietsen (en combi-trainingen doen). Het is nu een algemeen verhaal over trainen voor een halve marathon. Maar wat ga jij nu precies doen? Dat is wat ik onder een blog versta.
Louise
Logisch dat je allergisch geworden bent voor commerciële belangen die niet duidelijk gecommuniceerd worden. Ik kan daar ook altijd slecht tegen, vandaar dat ik dat zelf nooit op die manier zou aanpakken. En als beginnend blogje zal er de komende jaren (of helemaal nooit) commerciële content op komen.
Ik begrijp dat je de daadwerkelijke ervaringen met de methode nog mist. Eerlijk gezegd mis ik die zelf ook nog, omdat dit de basis van mijn trainingsaanpak gaat zijn. Dit moet ik dus nog gaan vertalen naar mijn eigen schema en inpassen in mijn planning. Nadat ik deze methode heb beproefd kan ik pas mijn echte ervaringen delen.
Door te beginnen met het uitwerken van de "ideale" theorie kan ik die gaan toepassen in mijn trainingen. Ik hoop door deze volgorde anderen juist ook wat meer achtergrond informatie te geven, meer dan alleen maar persoonlijke ervaringen. Wat ik precies ga doen met deze methode in mijn huidige trainingen komt dan ook snel online.
In mijn ogen nog meer een dagboek, omdat ik begin met de theorie/basis en deze ga vertalen in mijn schema en gedurende de tijd de voortgang kan beschrijven.
Zoals je ziet ben ik nog maar net begonnen met bloggen, en ook zoekende naar welke insteek het beste past. Daarom vind ik het fijn (opbouwende) feedback te krijgen. En ben ik dan weer allergisch voor aannames die alleen op eigen gevoel gebaseerd zijn. ;-)
Zelf ben ik altijd geïnteresseerd in persoonlijke ervaringen, maar ook juist in de achterliggende theorie waar die ervaringen vandaan komen. Die lees ik dan ook net zo graag op een blog dan in een boek, of ander "professionele" website.