Onderwerp: tips gevraagd voor fietstraining
Ik ben een beginner m.b.t. triathlon ervaring. Onlangs 2x een 1/8 triathlon meegedaan in Herkingen en Rotterdam. Ik vond het een leuke ervaring. Het fietsen had ik echter nooit getraind. Daarom is mijn gemiddelde snelheid van 29 km per uur ook niet zo hoog tijdens de 20 km fietsen bij de triathlons. Mijn doel is om wat meer tijdwinst te boeken met het fietsonderdeel. Ik wil proberen 3x per week zo'n 1-1,5 uur voor fietstraining in te ruimen. Is niet echt heel veel, maar hopelijk levert meer trainen een snellere eindtijd op in het fietsonderdeel. Graag ontvang ik tip hoe ik het beste de 3 trainingen op kan bouwen. Alles in 1 tempo rijden is eentonig. Ben ook benieuwd of ik dan mijn hartslag of snelheid als uitgangspunt voor de fietstraining kan hanteren. Als ik rustig fiets met snelheid 27 km per uur is mijn HF 139. Bij een snelheid van 29 km per uur gaat HF omhoog richting 150-155.
De maximale HF aan het einde van het looponderdeel van een triathlon is rond de 175. De voelt echt niet meer prettig aan.
Alle tips zijn welkom