Vandaag een big day gedaan om voeding eens goed te testen.
Eerst gezwommen, 4 rondjes in het meer, 4100m net onder de 1:10. Wel weer 1:40/100m en niet 1:33 zoals eerder deze week. Hartslag ook iets hoger, maar ging lekker. Geen pauzes genomen, constant doorgezwommen.
Toen naar huis, fietsen klaarmaken en op de fiets gesprongen. Eerst een rondje op mijn wielrenfiets, bijna 2u. Daarna ruim 3u op de triathlonfiets (laatste keer nogal heftige reactie aan zitvlak na een rit van 6u, dus wilde dat nog niet pushen, ging vandaag perfect). Bij elkaar 150k in 5:10, ging lekker. Niet verkeerd op de ruwe Engelse wegen en al het stoppen bij kruisingen.
Weer thuis weer ff klein half uurtje rust en toen gaan lopen. Doel was 1,5-2u lopen, en ongeveer 1:45 gelopen en ruim 18k. Hartslag iets hoger dan ik zou willen, maar kon het tempo blijven vasthouden. Bij thuiskomst moe maar niet leeg, maar 24k verder is nog wel een heel end!
Met de IM toch iets langzamer starten denk ik. Die marathon ga ik toch niet onder de 4u lopen en wil ook niet forceren om dat tempo wel te lopen de eerste 2u.
Bij elkaar bijna 8u gesport vandaag. Voeding ging goed (doel was anderhalve energie reep per uur op de fiets wat ik bijna heb gehaald. Laatste uur op de fiets 2 gels, bij lopen elke half uur een gel, elke 10 min water). Had op een gegeven moment wel een honger gevoel op de fiets, dus toch iets regelmatiger eten, en misschien iets meer nog.
Al met al een goede dag voor het zelfvertrouwen, maar nog steeds erg nerveus voor laatste 15-20k van de marathon!