Weer wat vers leesvoer voor op de maandagochtend, mijn nieuwe blog staat online!
Indoor trainen? Yay or nay?
https://www.marcellagerwerf.com/indoor- … ay-or-nay/
Volgens mij zijn er in grote lijnen drie groepen te bepalen met een verschillend beeld bij het indoor fietsen.
De eerste groep heeft er helemaal niks mee. Die groep fietst vaak vooral ook om van de buitenlucht te genieten en onderweg een terrasje te pakken. Zij kunnen zich ook totaal niet voorstellen waarom je überhaupt op een indoor trainer zou stappen.
De tweede groep doet het liever niet, maar zal zo af en toe toch binnen op de fiets stappen. De belangrijkste reden is om de koude en natte wintermaanden door te komen en toch fit te blijven. Zodra de zon schijnt gaan ze alsnog naar buiten toe.
In dezelfde groep vindt je ook fietsers die sommige trainingen indoor doen omdat het ook andere voordelen heeft die je buiten niet hebt.
Deze fietsers voelen zich soms genoodzaakt om binnen wat te trainen, maar zullen elk excuus om toch naar buiten te gaan met beide handen aanpakken.
En dan de derde, en laatste groep; degenen die het liefst indoor trainen. Sommige komen alleen voor wedstrijden naar buiten met hun fiets. Zij focussen zich alleen op de voordelen ervan en negeren de argumenten om naar buiten te gaan.
Ja, buitenlucht is lekker maar als je echt gericht wilt trainen kun je dat beter indoor doen vinden zij.
In deze blog leg ik uit in welke groep ik val, en wat mijn redenen daarvoor zijn.
Wat is jullie voorkeur?