Onderwerp: IM Austria
Gisteren IM Austria gedaan. Wat een schitterende omgeving! En wat een opzwepende finish area! Zwemmen in heerlijk schoon water, met als toetje een km door het Lendkanaal - dat was wel druk . Zwemtijd van 1:11 ver beneden verwacht, dankzij mijn op de expo gekochte Sailfish One. Wat een verschil met mijn 10 jaar oude One: meetbaar ca. 12 seconden per 100m sneller (heb ermee proef gezwommen de dag ervoor). En in een paar seconden uit! Kon het demo exemplaar kopen voor een mooie prijs.
Het fietsen ging volgens het boekje: eerst hartslag naar beneden, toen vermogen van 145-150. Eten volgens schema, elke 20 minuten een gel, banaan, Krentenbol. Of cola aan het eind. Schitterende omgeving # stevige klimmetjes, in totaal 1800hm. 6:26. En toen de marathon....
Startte met een hartslag in zone 2 en een snelheid van 6:10/km zoals gepland. Maar na 2 km kreeg ik opeens problemen. Mijn benen wilden niet meer. Kreeg ook last van mijn achillespees, maar daar loop je wel doorheen. Het was wel een graadje of 28, maar toch. Overgestapt op 3 minuten lopen, 30 seconden wandelen. Hield ik niet vol. Ik zal jullie de worsteling besparen, maar uiteindelijk werd het iets van 3 minuten wandelen, 100 meter lopen Het leek de vierdaagse wel... Om mijn lichaam te sparen maar helemaal gaan wandelen. Kon nog wel water, cola en sinaasappel naar binnen krijgen, urine was goed van kleur, dus voldoende vocht. Het leek op te hard gefietst, maar dat had ik tijdens een Big Day en de 70.3 van St Polten toch echt goed getest en omgezet in doel vermogen... Geen idee... Het blijft natuurlijk een hele, je weet nooit wat er gebeurt... 6:24 over gedaan, onvoorstelbaar. Maar ik wilde uiteraard wel finishen! Het voordeel is dan wel dat je in het donker finisht, en dat is hier super spectaculair met veel publiek, opzwepende muziek, de dansende pompom Girls en flitsende lichten. Geweldig om te zien hoe al die kreupele vierdaagse wandelaars honderd meter voir de rode loper transformeren in superfitte, rennende en dansende jonge goden en godinnen. En "Hans, you are an Ironman" natuurlijk (dat was ik al, maar toch..).14:16 finishtijd en tot mijn verbazing toch nog een podiumplaats (3e) in de agegroup (65-70). Mooi dagje sporten!