Onderwerp: Felix
Hallo allemaal.
Mijn naam is Felix, 47 jaar.
Ongeveer een jaar geleden begon mijn interesse in triathlon. Heb dit forum ontdekt en al veel mogen leren van jullie ervaringen. Gisteren had ik mijn debuut in Didam, sprint afstand. Qua voorbereiding was ik er helemaal klaar voor. Al het materiaal in huis en de individuele afstanden kon ik afleggen.
Zwemmen verwachtte ik 18min, fietsen 44min en lopen 28min.
Zwemmen ging goed, heel spectaculair met zoveel mensen starten. T1 ging goed.
Fietsen niet; op de één of andere onbegrijpelijke manier ben ik na een paar honderd meter van de weg geraakt en heb een dranghek geraakt. Hoplakee over de kop. Voorband leeg, stuur scheef. Zelf was ik er ook niet best aan toe. Schaafwonden aan handen, benen en schouder. Meest vervelend was dat ik geen mobiliteit meer had in mijn rechter onderarm. Rode kruis was er snel bij en hebben wondjes schoongemaakt. Vervolgens teruggelopen naar parc fermée. Daar fiets weer opgehangen en besefte toen dat ik niet ging finishen, heb even flink zitten balen. Met dit scenario had ik geen rekening gehouden.
Daarna naar ziekenhuis, foto’s gemaakt en ja hoor: radiusknop gebroken. Drukverband en 4 tot 6 weken herstel. Voorlopig ook niet sporten.
Ondanks alles een goede ervaring. Het is een mooie sport. De sfeer was erg gaaf. Zoveel atleten van jong tot oud en de focus bij iedereen. Makkelijk een praatje hier en daar.
Voor nu even rust en op naar het volgende race. Ik hoop Nijmegen of Zutphen. Kijken of ik daar dan kan finishen.