Onderwerp: Samen Swimrunnen in Nederland?
Hallo triathleten... toekomstige Swimrunners?
Nadat ik vorig jaar een Swimsuit met korte mouwen en pijpen had gekocht ben ik verslaafd geraakt aan de Swimrun sport. Ik was, nadat ik had mee geholpen aan de Groningen Swim Challenge, met zwemmen gestart en wilde voor de zomer een wat comfortabeler zwempak. Op de Swimsuit stond ‘Swimrun’, iets wat ik niet kende, maar waarvan ik nu weet dat het in het buitenland een serieuze sport is. Wat ooit begon in Zweden als een weddenschap waarbij een groep mannen over een hele serie van eilanden rende en door een koude zee zwom, is nu uitgegroeid tot een serieuze sport voor doorzetters... buiten Nederland...
Omdat mijn buren mij hier nogal gek aankijken als ik het water in spring met mijn sportschoenen aan en nastaren als ik in mijn wetsuit en badmuts op voorbij kom rennen, heb ik contact gezocht met Stichting 40Mijl, die allerlei activiteiten organiseert rondom het Lauwersmeer. Mijn idee was om meer mensen met mij mee te krijgen, die net als ik misschien nu nog alleen Swimrunnen, en die het leuk vinden om gezamenlijk een tocht te maken in dat gebied. Team 40Mijl is die uitdaging aangegaan en heeft nu een unieke tocht uitgezet. Op zaterdag 22 september vindt volgens mij een uitdagend evenement plaats vanaf camping Beleef Lauwersoog. Ik hoop hier meer Swimrunners te ontmoeten, die net als ik, misschien nu nog alleen door Nederland rennen en zwemmen, maar dan met gelijkgestemden kunnen sporten. Meer informatie over dit evenement vind je op de website http://www.swimrunsport.nl.
Donderdag 12 juli zie ik trouwens de eerste Swimrunners al tijdens de training van Zwemanalyse.nl. Zij organiseren een gratis training in de buurt van Utrecht. Er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Als je snel bent kun je misschien nog meedoen als je je inschrijft via hun website.
Wie weet zien we elkaar binnenkort. Ik ben diegene met die badmuts op en hardloopschoenen aan... ;-)
Groet, Helco.