Onderwerp: Zonnebrandcreme
Mag ik jullie (mannen ook) om input vragen voor een stukje voor de nieuwsbrief van de Vrouwentriathlon? Daar schrijf ik tegenwoordig regelmatig de 'tips & tricks' voor en ik kreeg nu het verzoek om iets te schrijven over 'smeersels' voor je huid. Voor een groot deel kom ik daar wel uit, over vaseline, bodyglide, chamoiscreme, talkpoeder e.d., maar voor zonnebrandcrème zoek ik nog wat specifieke input.
Dus voor de zongevoeligen onder jullie een paar vragen:
- Als je je insmeert voor het zwemmen, is het er dan niet af tegen de tijd dat het z'n werk moet doen?
- Maar hoe smeer je je dan in in de wissel zonder dat het veel tijd kost? Of dan maar niet? (dat is mijn enige ervaring, bij m'n Ironman: smeren in T1. Maar dat doe je dus echt niet als je haast hebt, lijkt me).
- Ik heb wel eens vernomen dat je in de VS soms ingesmeerd wórdt, door vrijwilligers, in T1, iemand ervaring mee? Is dat dan verplicht zelfs?
- Iemand achteraf spijt van wel of juist niet insmeren? Wel eens enorm verbrand bij een triathlon bijvoorbeeld? De tijd genomen en toen kwam er bewolking?
Wie wat weet en wil delen... mijn dank is groot! De link naar het uiteindelijke stukje zal ik hier natuurlijk t.z.t (einde van de maand) plaatsen.
Louise