Onderwerp: Waar op letten bij een triathlon coach / trainer
De afgelopen twee jaar heb ik mijzelf van net naast de bank tot de halve triathlon in Almere over 1,5 week getraind. Of ik daarbij mijn doeltijd van 5,5 uur ook daadwerkelijk zal gaan behalen blijft natuurlijk afwachten. Vooral omdat er veel externe factoren van invloed zijn die mijn tijd gaan bepalen. Voor mijzelf weet ik dat ik qua trainingen en fitheid het zeker moet kunnen halen, maar of ik daar echt wat serieus over kan zeggen is natuurlijk de vraag.
De laatste weken ben ik alvast gaan nadenken over mijn doelen voor 2019, ik moet iets hebben om voor te trainen om gemotiveerd te blijven. Zelf heb ik er vertrouwen in dat mijzelf nog veel verder kan krijgen als mijn eigen coach/trainer, maar toch denk ik er steeds vaker over na of een goede coach me niet veel sneller kan helpen groeien en aan (veel) betere resultaten kan helpen.
Conclusie is dus dat ik op zoek ga of ik een coach kan vinden die bij mij past voor de komende jaren.
Hiervoor ben ik bezig om eerst te bepalen wat ik belangrijk vind in een coach zodat ik een goede selectie kan maken. Hier ben ik al een eind mee, maar ben ook benieuwd welke zaken ik nog vergeet en jullie vinden dat ik zeker in overweging moet nemen.
Tot nu toe heb ik een top 10 opgesteld van punten waar ik op wil letten;
1. Iemand die persoonlijk goede resultaten (heeft, of nog steeds) behaald
2. Goede resultaten van andere coachees
3. Vergelijkebare visie op trainingsaanpak als ik heb
4. Specifiek voor mij op maat gemaakt trainingsschema
5. Openstaan voor mijn persoonlijke doelen en meedenken hoe ik daar kan komen
6. Flexibiliteit in het schema
7. Inspannings- / techniektesten
8. Manier van opbouw van het schema (data/ervaring)
9. Manier van contact en contactmomenten door het jaar heen
10. Persoonlijke klik hebben met iemand om een goede samenwerking aan te gaan.
Welke moet ik hier nog aan toevoegen, of welke lijken jullie totaal overbodig?
En ervaring/tips met coaches/trainers mogen ook genoemd worden van mij.