Re: prestaties van de dag
Ik ben ook beginner in de triathlon en dan ook nog dit jaar 50 geworden. Ik kom uit het hardlopen, ik liep voornamelijk marathons, maar was vaak geblesseerd en bij mijn laatste blessure besloot ik te gaan zwemmen. Omdat ik daar steeds fanatieker in werd ben ik bij een triathlonvereniging terecht gekomen en heb ook een racefiets gekocht.
Onlangs mijn eerste sprint triathlon gedaan, 7 weken later dan gepland, er kwam een gebroken arm tussendoor. En ik was ook vooral bang om achterin te eindigen, had vantevoren al de uitslagen van voorgaande jaren uitgeplozen. Uiteindelijk is het goed gekomen, ik was 134e van de 178. Kan slechter. Het grappige is dat mijn zwemtijd relatief nog het beste was (111e), terwijl ik een jaar geleden niet eens kon borstcrawlen. Fietsen is bij mij ook minder, daarmee zat ik rond de 150e plek.
Over het algemeen vind ik het niveau op de triathlon best hoog. Zat ik bij het hardlooen bij bijv. een 10 km wedstrijd rond de 30e plek van de 200 (dames), nu kan ik van onderen beginnen met scrollen.
Maar zolang ik geen allerlaatste word, en ik progressie maak, vind ik het best. Volgend jaar wil ik voor de OD / kwart gaan en daar ligt het niveau zo te zien nog een stukje hoger.