Re: Triathlon blogs!
Mooie oplossing! Ik weet niet of je nog feedback zoekt op je schema, maar je zou op zaterdag een keer wat langer kunnen fietsen en korter kunnen lopen; dan heb je toch een paar keer wat langer gefietst. Maar dat moet je helemaal zelf weten. Ik ben ook iemand die voor een halve marathon maar maximaal 16 km traint, dat doet ook niet iedereen.
Feedback zoek ik altijd, daarom deel ik mijn ervaringen ook graag. :-) Goede tip om nog een keer wat langer te gaan fietsen in het weekend. Al heb ik de ervaring dat ik eigenlijk nooit zoveel moeite heb om langere afstanden te maken als ik mijn vermogen/hartslag goed in de gaten hou.
Die gedachte had ik ook. Ik merk aan mezelf dat ik heel snel wen aan langer fietsen. Had voor een hele eigenlijk ook 1 of 2x 200k willen fietsen en ook nog 1-2x 180. Kwam uiteindelijk op 1x 168 en 3-4x 150k. Dat merkte ik toch wel. Dus een paar keer 3u+, en/of een paar keer 100+ zou ik zeker doen voor een halve.
Verder zou ik zeker ook buitenwater gaan zwemmen. Je geeft aan dat het in het 50m bad veel minder gaat dan in een 25m bad. Dat zou goed kunnen omdat je niet elke 25m een rustpunt heb en af kunt zetten. Als dat zo is zou 1900m aan een stuk zwemmen nog vies tegen kunnen vallen.
Ik probeer normaal gesproken zeker om de week bij ons voor de deur in het buitenwater te zwemmen, jammer genoeg door de blauwalg de afgelopen weken niet mogelijk geweest. Hopelijk kan dat de komende weken dus nog wel een paar keer.
Ik zwem daarbij dan ook langere afstanden aan een stuk, natuurlijk zonder de keerpunten tussendoor.
Mijn focus in het buitenwater ligt ook meer op het comfortabel blijven zwemmen zodat ik de afstand kan volhouden. En zwem daarbij een tempo dat op dat moment goed voelt. Vorige maand zwom ik zo nog 3500m in iets meer dan 60min.
Terwijl ik in een zwembad gericht ben op mijn tempo en daar mijn trainingen ook meer op richt.