Onderwerp: Politietriathlon 2018
Het wordt een run bike run...
Erg jammer, zeker omdat de melding nu pas komt. In het programmaboekje staat dat het water van goede kwaliteit is, maar dat blijkt al langer bekend niet zo te zijn. Alternatieven zitten inmiddels allemaal vol en het inschrijfgeld ben je vanzelfsprekend weer gewoon kwijt. Net als vorig jaar, toen ik na 2.5 uur wachten (vanwege het verschil tussen aanmeld- en starttijden) na een paar meter zwemmen weer onder een blakend zonnetje uren naar huis kon rijden.
Voor kortere afstanden is dit, ondanks het ontbreken van tijdsregistratie per onderdeel, toch één van de duurdere triathlons en jaarlijks is er wel wat. Ik snap dat het vaak overmacht is, maar ik baal wel. Dit is de laatste keer dat ik hier mee doe.
En nu na geventileerd te hebben nog een vraagje. Ik twijfel met klikschoenen te fietsen. Het scheelt twee keer schoenen wisselen, ik ren uiteraard sneller / fijner met hardloopschoenen in de lange wisselzone en het scheelt inklikken. Ik las ergens dat het verschil tussen mét of zonder klikschoenen 20 á 30% is, maar dat lijkt mij persoonlijk wat veel...