Onderwerp: Waarom is er niemand goed voorbereid voor een triathlon?
Zoals de meeste van jullie weten deed ik zaterdag mijn eerste halve triathlon, en heb ik daar de afgelopen maanden ook zo goed mogelijk voor getraind.
Wat me op viel toen ik voor de start met veel andere deelnemers stond te kletsen was dat niemand ook maar enigszins vertrouwen leek te hebben in hun voorbereiding.
Vrijwel iedereen begon er wel over dat ze te weinig getraind hadden, toch wel last van een "blessure" hadden, zich niet helemaal fit voelden of weet ik wat voor redenen nog meer. En niet alleen van mensen die al jaren langere afstanden doen en het dus de "normaalste" zaak van de wereld is, maar ook mensen die het als doel hebben gesteld om daar hun eerste lange afstand te doen.
Nog opvallender vond ik dat iedereen erg verbaasd was dat ik met vertrouwen zei dat ik er wel klaar voor was.
Hoe zit dat bij jullie voor een wedstrijd waar je naartoe geleefd hebt? Ook een gebrek aan vertrouwen / overvloed aan wedstrijdzenuwen, of beginnen jullie ook redelijk met vertrouwen aan een wedstrijd omdat je weet dat je voorbereiding goed is geweest?