Twee trefwoorden: koud & nat! Maar ik ben naar omstandigheden dik tevreden. Eindtijd 2:52:53 ofzoiets (zelf geklokt), en dat (1) met een supertrage tweede wissel vanwege banjeren door de blubber en verkleumde handen en voeten. Dat was eigenlijk het enige echt nare moment, vond ik. Ik kreeg m'n helm niet los, m'n schoenen amper uit en aan, heb nog geprobeerd sokken aan te trekken, maar dat ging niet, dus m'n voeten behoorlijk kapot gelopen. Het duurde 4 km voordat ik enig gevoel had in m'n voeten, ik liep echt op ijsklompjes, en pas na 8 kilometer waren m'n tenen op temperatuur, en (2) met heel weinig hardloopkilometers in de benen - ik realiseerde me onderweg dat ik sinds vorig jaar in Alphen geen 10 km meer had gelopen. Superblij met qua achillespees probleemloos lopen, en ik liep eigenlijk best wel lekker. Al met al dus sneller dan vorig jaar, hahaha! Nouja, dat was ook wel een extreem slechte dag. Maarja, dit zijn ook helemaal mijn omstandigheden niet, ik voelde me erg stoer!
Mijn tijden ongeveer:
Zwemmen 22'11 (valt wat tegen, ik heb niet precies de afstand kunnen meten, was het meer?)
1e wissel: 4'45 (langzaam o.a. vanwege shirt aantrekken en het was verder lopen met je fiets dan vorig jaar)
Fietsen: 1u20'38 (naar omstandigheden okee)
2e wissel: 6:04 (urgh )
Lopen: 59'31 (superblij mee - dat ik 'm kon uitlopen)
Eindtijd: 2u52'53.
Allemaal heel herkenbaar, David: dat het water warmer was dan de lucht (en de grond - koude voeten), de tijdens het fietsen verkleumende handen en voeten, gedoe in de tweede wissel, lekker die isolatiefolie, en met dat als rokje om me heen zo snel mogelijk m'n spullen uit de blubber en de plassen opgediept en naar de auto gegaan, verwarming hoog, thuis onder de douche en een enorme stapel doorweekte dingen de wasmachine in! Ik vond ook het eerste stuk fietsen nog erg onaangenaam, met de kou op m'n benen. Plus dat je alle bochtjes ook wel voorzichtig moest nemen.
En stoer hoor, zonder wetsuit! Ik heb jou niet gezien, die leeuw was me mogelijk wel bijgebleven. Ik had een knalblauwe Italiaanse fietstrui aan. Vooraf nog erg getwijfeld over m'n kleren, maar dat pakte gelukkig goed uit. Ik zag er wel fietsen dat ik al wel dacht: jemig, raak je zo niet onderkoeld?
En Erica: onder de omstandigheden okee, toch? Nouja, het was nog wel min of meer droog, hè? Maar ook al koud en het wegdek nat.
En zeker dank aan de vrijwilligers - ik had met ze te doen! Het is wel jammer dat het zo veel ongezelliger is: geen fanfare, geen marktpleintje, weinig publiek. Groot contrast met vorig jaar!
Louise