Hoi Marcel en Concorde
Ten eerste, het is altijd moeilijk met schrijven, maar ik wilde ABSOLUUT NIET iemand of meerderen bekritiseren. Sorry als het wel zo overgekomen is. Marcel vroeg om richttijden die te realiseren zouden moeten zijn. Daar gaf Concorde antwoord op en ik gaf alleen maar aan dat IK die wat ruim vond t.a.v het lopen, verder niets.
Ik vind het moeilijk om die richttijden op te schrijven, want zoals ik al schreef, en ook meende, heeft iedereen altijd een favoriet onderdeel dan wel een onderdeel wat hij/zij het beste kan. Ik kan dus wel gaan schrijven, in dit geval voor Marcel, wat de richttijden zouden kunnen zijn, maar als hij al (bijvoorbeeld) een superloper is en een heeeeeele slechte zwemmer en ik dan schrijven 9 min (zwemmen) en 24 min (lopen) dan slaat dat ook nergens op.
Ik ben zelf in alle onderdelen middelmatig met een positieve uitschieter op het lopen. Ik zou dan, om toch antwoord te geven, het volgende willen lopen als ik mee zou doen aan een 8e :
Zwemmen : 9 min
Fietsen : 35 min
Lopen : 22 min
Maar ja, mijn 1e triathlon was ik heel blij als ik onder de 50 min bleef op de 10, nu baal ik als ik boven de 42 loop. Ik zwem al 20 jaar dezelde tijden op 1, 2,5 en 3,8 km maar mijn marathon is met 45 min (in de triathlon) verbeterd. Ik heb in Almere 7 uur en 5½ uur over het fietsen gedaan........ dus wat zijn de tijden waard die iemand anders opgeeft ? Nogmaals, ook dit is niet cynisch bedoeld. Elke keer als ik aan Almere mee ging doen zat ik van alles uit te rekenen wat ik hoe snel zou moeten doen, waar ik speling had, waar ik kon winnen en verliezen. En wat gebeurde er? Plotseling harde wind, regen die niet voorzien was, toch wel 25 graden ipv 18 graden. kortom, geen enkele berekening is uitgekomen.
Mijn idee is : train al je onderdelen op een manier die jij prettig vindt, klok daar de tijden van en je weet dat je in een wedstrijd iets sneller zult zijn. Normaal gesproken gaat een wedstrijd sneller dan een training.
Ik hoop dat ik het 1 en ander heb recht kunnen zetten.
Veel trainingsplezier allemaal
Arthur