Dat is een belangrijk punt wat Louise noemt: dat de geest het blijft doen. Naar mijn mening is het zwaarste van een volledige triathlon de training ernaar toe. Het vele en consistente trainen over een lange periode, op een gegven moment wordt het mentale aspect daarin belangrijk. Daar heb je een plan over langere tijd voor nodig (soms jaren) en dat is heel lastig te overzien als je aan het begin van het traject staat. Zo'n plan is zelf te maken met behulp de boeken van Joel Friel bijvoorbeeld, maar een coach kan daar heel erg bij helpen. Een ervaren coach kan mogelijk ook inschatten hoe haalbaar een sub 10u voor jou is als hij je een periode kan volgen/begeleiden.
Als je een stand-alone marathon in 3:00 uur loopt dan zou je in theorie in een IM een marathon van 3:20-3:30 kunnen lopen (als je alles goed paced).
Zwemmen 00:55-1:10 (als je niet een erg getalendeerde zwemmer bent, maar ook geen slechte zwemmer), wissels 10-15 min (afhankelijk ook van grootte wisselzone).
Dan blijft over 5:35-5:05 voor het fietsen, dat is gemiddeld 32.2-35.4 km/u (uitgaande van precies 180km, sommige parkoersen zijn iets korter, anderen iets langer).
Ik vind het een ongelooflijke prestatie als mensen dat voor elkaar krijgen, maar ik geloof wel dat het goed, consistent trainen en een goede aanpak daarin over langere periode mogelijk is. Ik hoop dat je je route met ons deelt! Veel succes!