Onderwerp: Wintertriathlon
Vandaag de wintertriathlon in Groningen gedaan, matig georganiseerd evenement, maar het was erg leuk om te doen. Het weer was prima, 12 graden en windkracht 3. Het lopen ging uitstekend, ik liep 44:03, een Abraham PR (na mijn 50e)! Fietsen begon wel goed, maar ergens na 20 km schoot de kramp in mijn rechterkuit en moest ik wat terugschakelen, uiteindelijk 1:12, 34,2 gem en 200 watt, dat had beter gemoeten, maar er zat nu niet meer in. Door het zwemmen, lopen en schaatsen train ik wat te weinig op het wielrennen...
Ik hoorde meer mensen over kramp, is dat iets wat bij fietsen na lopen vaker voorkomt?
Ik kneep hem voor het schaatsen vanwege de kramp, maar daar had ik eigenlijk geen last van, wel was ik moe aan het worden en de voorgenomen rondjes 44 bleken niet haalbaar. Wat erg irritant is, was dat niet werd aangegeven hoeveel ronden je gereden had, waardoor ik ook een paar ronden teveel heb gereden. Uiteindelijk 46,2 per rondje gereden en in 2:46:40 gefinisht, 22e overall. Er zijn nog twee wintertriathlons dit jaar, een op Flevonice met MTB en een in Twente in maart...wie weet?
Qua training is er nog wel het nodige te doen op weg naar de zomer, vooral het fietsen moet ik meer aandacht geven en na 2u45min en lopen op mijn omslagpunt en fietsen en schaatsen een slag of 8 a 9 eronder was ik toch wel flink moe aan het worden. Dus meer duur en omvang, ik bouw dit langzaam op van CTL van rond de 35 in juni, naar 55 nu en dat moet richting de halve triathlon naar ca. 110. Lopen gaat wel boven verwachting.