Ik zit met hetzelfde, voetbal ook 3x per week. Ben nu 2 jaar bezig met triathlons en heb tot nu toe 4 kwarts gedaan en vorig jaar ook een 1/3. Omdat mijn basis conditie wel goed is, train ik tijdens het voetbal seizoen alles 1x per week, het liefst ga ik nog een keer extra zwemmen maar dat schiet er vaak bij in. Tegen het einde van de competitie voer ik mijn trainingsfrequentie op.
De 1/3 vorig jaar deed ik in juni dat kwam wel wat vroeg, maar met triathlons in juli en augustus heb ik het idee dat ik er wel klaar voor ben. Verder doe ik in het najaar wel eventjes rustig aan. Maar zo rond november/december begint het weer te kriebelen en pak ik de trainingen weer op.
Gezien mijn voetbalwedstrijden op zondag zijn vermijd ik tijdens het voetbalseizoen hardlopen op zaterdag, zodat ik tijdens de wedstrijd geen zware benen heb. Maar fietsen of zwemmen gaat prima.
Ik zou graag nog eens wat langere afstanden doen, maar voor nu vind ik voetbal te leuk om ermee te stoppen. Maar wie weet dit jaar einde van de zomer een halve...