Ik heb Zwift een tijdje geprobeerd, maar voor mij werkt het niet. De groepstochten/wedstrijden vind ik lastig, om weg te rijden of een gat te dichten moet ik extreem veel moeite doen om 10 seconde te overbruggen (is niet realistisch) En individueel word ik regelmatig voorbij gereden met fietsers die +5.5watt/kg draaien, wat ik niet erg geloofwaardig vind. Als ik een training ga rijden, past het parkoers zich niet aan op wat ik doen. Dus kracht zetten naar beneden, of weinig weerstand als ik een berg oprijd komt regelmatig voor.... ik heb daar moeite mee.
Het sociale stuk vind ik ook lastig, want ik weet niet hoe mensen dat doen? Berichtjes sturen terwijl ze op de fiets hard aan het sporten zijn? ;-)
Dus ik ben nu weer terug bij TrainerRoad. En dat bevalt mij enorm. Vantevoren een training kiezen, gefocust aan de slag, muziekje op of Youtube/Netflix. En ik heb volledige controle hoe mijn training verloopt. Als het programma uitvalt door zweet of andere misclicks, kan ik met resume weer direct verder waar ik ben gebleven etc etc.
Oftewel, gamefication, sociale motivatie of datadriven, controle over training. Voor mij is het de laatste geworden. Na veel uitproberen van beide programma's.
-- M