Onderwerp: Triathlon Alpe d'Huez
Beste Triathleten, afgelopen zomer heb ik voor de tweede keer mee gedaan aan de korte afstand van de triathlon van Alpe d'Huez. Ik had deze keer onvoldoende tijd en mogelijkheden om mij goed voor te bereiden, qua training. Tijdens het zwemmen eigenlijk niks bijzonders meegemaakt. Behalve dat ik overall langzamer was, kreeg ik met name erg veel last van lage rugpijn tijdens het fietsen. Ik moest zelfs drie keer van de fiets om te wandelen, en andere triathleten die ik al had ingehaald, haalden mij dan weer in. Ik weet niet hoe dat komt, maar ik baalde er wel erg van. Vorig jaar maakte ik tijdens het lopen de fout om bij het keerpunt wat snoep te eten en redelijk veel te drinken. Ik stopte en nam er echt de tijd voor. Dit jaar deed ik die dingen niet; ik at niks en had water bij me. Ik nam mij voor om zolang mogelijk te blijven rennen, maar op een gegeven moment moest ik toch gaan wandelen, vals plat omhoog. Toen ik omhoog keek, zag ik nog veel meer deelnemers wandelen, dus zo erg was dat niet. Het viel mij op, en tegen, hoe zwaar het tweede looponderdeel was, na het keerpunt. Ik dacht: ik loop vanaf nu naar beneden, maar dat was niet zo. Ik liep toen echt wel te vloeken: stopt het dan nooit?! Ik vroeg mij af: hoe kun je hier nou voor trainen? De hoogte, de hitte, de impact? Ik heb niet de mogelijkheden om even naar de Alpen te rijden en daar te gaan trainen. Hoe doen jullie dat, en: wat zijn jullie ervaringen, daar? Ik vind het wel de allermooiste en de zwaarste wedstrijd die ik ooit heb gedaan. Mooie omgeving, veel toeschouwers, veel ambiance. Wat is jullie ervaring, en: zouden jullie er ook heen gaan, of: zouden jullie er weer heen gaan? Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Veel succes met trainen! Met vriendelijke groet, Frank Renia