Goedemorgen. Gefeliciteerd met jouw supertijd Arno. Geweldige eerste tijd en zo te horen ook een nagenoeg perfecte race gehad.
Vanuit mijn zijde, ik vond het een topdag gister. Alles was goed geregeld, schema verliep goed en, niet onbelangrijk, de omstandigheden waren perfect voor een sprintriathlon.
Van tevoren was ik toch een klein beetje huiverig voor het zwemmen, het water was koud en ik had dit jaar nog niet in open water gezwommen. Deze angst bleek totaal niet reëel. Het water was eigenlijk heerlijk, ik had alleen even iets langer moeten inzwemmen omdat de eerste 200m even wennen was. Normaal heb ik wat moeite met navigeren op het water maar dat ging nu buitengewoon goed. Nog een voordeel, het water was zo helder dat je onderwater tot misschien wel 10m voor je kon kijken. Ik zocht een mooi groepje op en we hebben samen een mooi strak tempo kunnen zwemmen. Eindtijd zwemmen; 13.55, een persoonlijk record.
De eerste wissel was vrij lang. Ik had van tevoren al even geoefend hoe ik naar mijn fiets moest rennen en dit pakte goed uit. Ik rende meteen goed en mijn wissel was, ondanks het lange stuk rennen, 2.42. Wederom een persoonlijk record.
Het fietsen voor het eerst op een tijdritfiets en dit beviel erg goed. Mijn snelheid lag niet heel ver boven mijn normale snelheid maar de kracht die het kostte was simpelweg veel minder. Het parcours was mooi snel, paar bochtjes durfde ik alleen nog niet op volle snelheid te nemen met mijn nieuwe fiets, dit komt nog. Uiteindelijk 34,7 gemiddeld, echter, het parcours was volgens mijn Garmin 1,2 km te lang. Zonde want ik had wel door dat ik heel lekker ging en dit zou toch ongeveer 2 min kosten.
Wissel 2 ging heel snel, vanaf het fietsparcours was de wissel heel kort. Tijd 1.16, wederom een persoonlijk record.
Hardlopen iets te snel begonnen met een km in 4.04. Daarna getemporiseerd naar 4.25 om te kijken of ik de laatste anderhalve kilometer weer aan kon zetten. Ik merkte dat ik het ietwat warm had maar mijn hartslag was prima onder controle. Na de laatste verzorging had ik nog iets over en wilde ik dus vol aanzetten. Maar toen... het was voorbij. Het parcours voor het rennen was een halve kilometer te kort. Dit compenseerde hierdoor in totaal wel het te lange fietsparcours maar was toch jammer, ik had nog over.
Eindtijd 1.14.17, een dik persoonlijk record en zelfs onder mijn scherpste streeftijd! Deze race was bedoeld als opwarmer voor het seizoen, wennen aan mijn nieuwe Garmin en tijdritfiets. Echter ging het zo ontzettend lekker dat ik hier een dik sprintrecord neerzet! Qua parcours denk ik dat de organisatie niet veel kon doen aan het iets te lange fietsparcours. Het loopparcours had volgens mij wel gewoon net iets langer gekund. Jammer maar ik denk dat de totaaltijd hierdoor wel weer realistischer is.
Hieronder nog mijn streef- en gerealiseerde tijden:
Zwemmen: 15 min (13.55)
T1: 3 min (2.42)
Fietsen: 35 min (36.50)
T2: 2 min (1.16)
Lopen: 21,5 min (19.38)
Totaal: 1 uur 16,5 min (1.14.17)