Gisteren een mooie PR gescoord op de 1/8e in Markelo (Hof van Twente triathlon), wat vorig jaar mijn eerste triathlon was.
Streeftijd zwemmen 500m: 8 minuten. De eerste banen tijd verloren door achter iemand te blijven hangen die net iets langzamer was. Altijd lastig: ga je er voorbij of niet? Uiteindelijk toch er voorbij gegaan en mijn eigen tempo kunnen zwemmen. 2 banen voor het einde krijg je een klap op je kop en een fluitsignaal. Helaas kwam er geen klap. Ik dacht: heb ik dan zo verkeerd zitten tellen? 2 banen later kreeg ik een klap en een fluitsignaal en werd naar me geroepen dat ik klaar was! Normaal zet ik de laatste 2 banen nog iets aan, dus hier baalde ik een beetje van. Toch tevreden met een zwemtijd van 08.11 !
Streeftijd wissel 1: 3 minuten. De wissel ging soepel, helaas het inklikken wat minder (net overgestapt van mtb naar racepedalen, even wennen). Doordat ze het parc fermé hebben verplaatst t.o.v. vorig jaar was mijn wisseltijd 2.16, dus dat was fijn!
Streeftijd fietsen 19km: 37 minuten. Fietsen was zwaar. Meteen in het begin wilden mijn benen niets! Complete verzuring, ik kon geen kracht zetten. Kwam het door het zwemmen? of heb ik toch te zwaar getraind op het fietsen de laatste weken? Gelukkig trok dit gevoel weg na zo'n 5km. Toch bleef het pittig door de wind die er stond. Echt lekker heb ik niet gefietst. De fietstijd viel dan ook tegen: 38.49.
Streeftijd wissel 2: 3 minuten. Deze wissel ging erg soepel en wederom door de verplaatsing van het parc fermé heb ik flink wat tijd weg kunnen snoepen: 1.45.
Streeftijd lopen 4,9km: 29 minuten. Ik heb de hele winter vooral getraind op het lopen, dus had goede hoop hier wat minuten weg te snoepen (vorig jaar looptijd 32.31). Helaas had mijn horloge erg veel moeite om de GPS te vinden, dus had ik geen idee wat mijn tempo was. De ene keer gaf hij 5.45 min/km aan, de andere keer 7min/km, terwijl ik echt stabiel aan het lopen was. Ik ben gewoon op gevoel door gaan lopen. Toen ik mijn laatste rondje in ging (het waren 3 rondes) merkte ik dat ik misschien toch nog aan mijn streeftijd van 1.20 kon komen, ondanks de tegenvallende fietssessie. Het laatste rondje heb ik aangezet en de laatste meters kon ik nog een eindsprint inzetten. Looptijd: 28.57
Eindtijd 1.19.56, yes! Doel gehaald! Mede dankzij de kortere wissels, maar ook zeker door de focus op het lopen in de winter. Genoeg punten om aan te werken, maar zeker weer een stap vooruit!
Op naar de volgende