Maca944 schreef:Vwb je vragen, Castelli en Zone3 zijn allebei goed, ik zou niet een voorkeur hebben voor een van de twee. Om te trainen zijn eigenlijk de meeste trisuits wel prima, houd er rekening mee dat de zeem iets dunner is (want je moet er ook nog mee kunnen lopen en zwemmen) dus dat voelt iets anders aan bij het fietsen. De pasvorm is uiteraard belangrijk, dus wellicht even passen in een fysieke winkel.
Zal van de week eens kijken of ze hier in de sportwinkel ook Trisuits hebben voor een leuke prijs. Dat ik dan kan passen is wel een groot voordeel inderdaad. En anders toch maar gewoon eentje aanschaffen via internet in de hoop dat het goed is.
Maca944 schreef:Een opzetstuur gaat wel veel verschil maken vwb de snelheid, ook bij je eerste triathlon. Voor een paar tientjes vind je op Marktplaats een prima exemplaar. Op zich wel handig om daar al mee te trainen en aan de positie te wennen (en sowieso om tot een goede positie te komen, het is wel prettig om in de tijdrithouding je zadel verder naar voren en daardoor ook wat hoger te zetten, daar zijn ook aparte zadelpennen voor racefietsen voor te koop).
Louise schreef:Welkom, en aan Maca niks toe te voegen qua trisuit en opzetstuur - nouja, ik heb wel 4 seizoen triathlon gedaan zonder opzetstuur, vooral omdat ik daarnaast ook nog veel toerde en dan ben je je fiets steeds aan het ombouwen, dus het kan echt wel zonder, maar het scheelt zeker in snelheid en op de lange afstanden ook nogal in comfort. Uiteindelijk heb ik er een triathlonfiets bijgekocht.
Bij een opzetstuur moet je dus ook aan je zadel gaan sleutelen, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ben zegmaar niet echt een goede fietssleutelaar. Maar ook wel weer leuk om dat eens te gaan onderzoeken. Alleen zoals Louise zegt is het steeds ombouwen van je fiets (want ik wil ook wel blijven toeren) niet echt handig. Voorlopig nog even een twijfel geval dit.
Maca944 schreef:Welke hardloopuitdagingen heb je dit jaar nog op het programma staan?
Wat betreft hardloopuitdagingen gaat het voornamelijk om de PR’s wat aan te scherpen. De 10km staat nu nog op 38:13 en dat wil ik erg graag onder de 38 gaan brengen. De 5km staat al 2 jaar op 19:57 (beste 5 km tijdens een 10km niet meegerekend) en die hoop ik naar de 18 laag te kunnen brengen. Daarnaast afgelopen Maart een eerste Halve Marathon gelopen, dat ging heel goed tot zo’n 17km waarna ik instortte. Toen uiteindelijk een tijd gelopen van 1:27, niet slecht maar ik hoopte op meer. In Oktober in Breda tijdens de Singelloop hoop ik het tempo wel de volle 21,0975 km vol te houden en is het doel om onder de 1:24 te lopen.
Hedcandy schreef:Ik sluit meook aan bij de gedachte dat je nu al makkelijk een sprint zou moeten aankunnen, zeker als test! Dus gewoon doen
Had ik mezelf net overtuigt om pas volgend jaar echt met de Triathlon te gaan beginnen, raden jullie me aan om dit jaar al een keer te gaan kijken haha. Ik snap wel wat jullie zeggen, de eerste gaat voornamelijk om het meemaken en niet om de tijd of uitslag. Probleem is een beetje dat ik nogal fanatiek ben, ik zal me er zelf dan echt van moeten overtuigen dat het inderdaad alleen maar om een test gaat. Daarnaast is het zwemmen eigenlijk ook de grootste reden om volgend jaar pas te willen beginnen. Dat moet echt nog een stuk verbeterd worden vind ik zelf. En ik wil dus ook nog eerst ervaring op doen in het open water zwemmen zodat ik daar wat vertrouwen in ga krijgen, maar dat moet sowieso deze zomer gaan gebeuren. Misschien dat een Triathlon rond September nog wel zal gaan dan, ik ga er in ieder geval weer over na denken