Klinkt goed Frank. Mooie tijden ook!
Ik heb echt enorm genoten!
Het was een hele ervaring, vanaf aankomst.
Goed uitzoeken waar ik alles heen moest brengen en hoe dat in zijn werk ging. Dat was eigenlijk vrij makkelijk, aangezien het echt super goed geregeld was. Ik was ook al vroeg daar, ben liever 2 uur te vroeg dan 1 seconde te laat.
Fietsen naar de start was inderdaad nog een best stuk, maar wel lekker.
Ik had nog nooit in open water gezwommen, dus was heel benieuwd hoe dat zou gaan.
Het ging veel beter dan gedacht, zelfs ongeveer dezelfde tijd als in het zwembad. Iets meer dan 16 minuten.
De eerste meters waren heel lastig, de kou en het gebrek aan zicht maakten dat ik begonnen ben met schoolslag.
Na ongeveer 50 meter overgegaan op borstcrawl en dat ging lekker. Zelfs mijn draai kunnen vinden met vooruit kijken e.d., dus dat was fijn. Ik heb ook niet meer hoeven stoppen met crawlen. Water uit voelde mijn benen wat wiebelig, maar dat ging snel over. Viel allemaal niet tegen na 10 weken zwemervaring.
De fiets op was heerlijk. Meteen lekker op gang kunnen komen en snelheid kunnen houden. Het was ook een lekker snel en simpel parcours. Op één bocht na kon alles zonder remmen doorgeknald worden. Voor mijn doen een flink tempo, 18 km in 31.31. Voor 5 maanden ervaring op de fiets, waarvan maar 2 maanden echt in training, viel me dat ook alles mee.
Het hardlopen begon lekker, kon goed op de 12 km/h blijven. Kreeg na een paar km helaas enorme buikkrampen, waarschijnlijk teveel water en lucht binnen gekregen met zwemmen. E.e.a. in combinatie met een gelletje in t2, is me slecht bekomen. Uiteindelijk heeft het hardlopen me een behoorlijke 27 minuten gekost, terwijl ik daar veruit de meeste ervaring mee heb. Dat dit de eerste keer hardlopen na het fietsen was, hielp waarschijnlijk ook niet.
De wissels waren ook vrij langzaam, doordat ik veel dingen nog uit moest vinden.
Maar de hele wedstrijd was gewoon tof om te doen! Echt heel leuk