Onderwerp: Voorstellen
Hi allen,
Ik ben al een tijdje actief op dit forum als lezer, maar sinds vandaag ook als lid. Dus stel me ook graag voor. Ik ben Bart, 27 jaar en ben altijd sportief geweest (oa veel wielrennen, strongmanrun, halve marathon). Ik ben nu sinds een paar maanden actief aan het trainen door te zwemmen, fietsen en hardlopen.
Dit omdat ik de datum 12 juli 2020 in mijn agenda heb gemarkeerd voor de Ironman in Thun (Switzerland). Dit lijkt me een prachtig event, een mooie locatie en met (iets) meer dan een jaar voldoende ver weg. In de route hier naar toe, heb ik voor 2019 nog in de planning om mee te doen aan de marathon in Eindhoven en een kwart triathlon. 2020 moet ik nog besluiten, is uiteraard afhankelijk van de vorderingen.
Ik ben een goede fietser en loper, uiteraard valt hier nog veel in te verbeteren in het komende jaar. Zwemmen is wel nog matig, met name qua techniek, zwem nu met name stukken van 1.5km in het zwembad (2 tot 3x per week), gaat goed, alleen nog niet zo rap. Wil in September hiervoor een borstcrawl cursus nemen, want met een juiste techniek kan je veel energie besparen die je later in het parcours toch nodig hebt.
De combinatie van alle sporten is uiteraard de uitdaging, daarom moeten er door het jaar heen meerdere testen worden afgelegd zoals 1/4e en combinatietrainingen. Genoeg te doen dus!
Fiets: Red Bull Pro SL 3000 (Ultegra/ Dura-Ace) met opzetstuur. Wielen: Mavic Ksyrium SL
Ben me wel aan het oriënteren op carbon wielen (hoge velg), of wellicht een tijdritfiets. Eerst maar eens gewoon harder kunnen fietsen.
Hoop op dit forum veel te leren!
Groet, Bart