Re: Klazienaveen
wezep schreef:In 2016 heb ik meegedaan in Klazienaveen.
Toen in een tijd van 4:32.
Hoop nu binnen de 4:30 te finishen.
Gezien de voorbereiding op Almere (hele), ben ik nu toch wel weer en stukje sterker (en 3 jaar ouder ;-))Wat een wedstrijd gisteren, met een heel bijzonder einde!
Doel was om een goede wedstrijd te kunnen draaien in de voorbereiding voor Almere.
Daarnaast had ik nog nooit een halve triathlon onder de 4:30 gedaan.Zwemmen ging goed (veel beter als afgelopen weekend in Utrecht).
Met 26min was ik klaar.
Vervolgens wel een lange T1.Eerste ronde fietsen was lastig: erg druk en wat last van de maag.
Dit laatste trok vrij snel weg.
Hartslag begon wel wat te dalen van D3 naar hoog D2, maar het gemiddelde snelheid bleef mooi rond de 39km/u.
Alle 4 de rondes vrij gelijk kunnen fietsen qua tijden.Hardlopen begon erg lekker, rond de 4:10m/km.
Echter dit liep na verloop van tijd wel wat op richting de 4:30.
Gemiddelde van 4:24m/km, have marathon in 1:28 (als was het goed 20km).Ondertussen al wel door dat een tijd van binnen de 4:30 goed mogelijk was.
Uiteindelijk gefinisht in 4:25.
Erg blij mee.Helemaal bijzonder was dat op het finishbord een 1 achter mijn naam stond.
Ehhh, 1e in mijn leeftijdscategrorie????? Dat kan toch niet!
In de app stond een 2 achter mijn naam, kon ik nog steeds niet geloven.
Echter van het thuisfront (die mij goed konden volgen), bleek deze persoon uitgevallen te zijn (maar wel de finish gepasseerd).En toen werd ik dus rond 16:30 op het podium geroepen: Nederlands Kampioen halve triathlon in de leeftijdscategorie H40+
Wie had dat verwacht?? Ik in iedergeval niet.
Top dag!!
Gefeliciteerd!