Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit
Ma: ochtend half uur lopen, avond 1,5u under-overs op de tacx
Din: ochtend 50 min lopen met 30 min tempo (eerste tempo loop van het jaar!), avond 55min VO2Max op de tacx
Woe: half uur tacx (lekke band dwong me te stoppen!)
Don: ochtend half uurtje lopen, avond 10 min core, 1u gezwommen met tri club
Vrij: Kort loopje met een paar versnellingen, maar bij tweede kreeg ik wat last van mij knie dus afgebroken
Zat: rust voor race
Zon: Race!
Een clubgenoot organiseert dit jaar hier 3 triathlons (juni-juli-sep) en dit was de eerste. Er deden veel clubgenoten mee en er waren ook veel die vrijwilliger waren, dus erg leuk om te racen.
Race was een triathlon met aparte afstanden: 1000m zwemmen (16:43 - overall 21ste), 32.3km fietsen (59:26 - overall 23ste) en 5.6km lopen (was 7.5k belooft maar deel parkoers was te modderig - 26:53 - overall 42ste).
Overall 24ste (van de 115) en 1ste M40-44 (van de 13) en een totaaltijd van 1:46:03.
Was een goede race. Zat de eerste (van de 2) fietsrondes een beetje te zeuren in mijn hoofd. In de tweede ronde op mijn cadans gelet en toen ging het een stuk makkelijker. Tweede ronde ging sneller dan de eerste ronde. Het lopen ging ook naar behoren. Ging weg op een tempo dat (voor mij) pittig was maar wat ik dacht vol te kunnen houden. Toen ik op mijn horloge keek bleek ik rond 4:45 min/km te lopen, wat ik ongeveer in gedachten had. Geprobeerd vast te houden en alle kilometers ginngen tussen 4:44 en 4:48 dus dat is mooi gelukt. Merkte dat ik een paar keer als ik focuste op relax lopen en technische aanwijzingen van loopanalyse dat de RPE omlaag ging en de snelheid iets omhoog. Ik ben pas sinds een week weer op die techniek gaan letten vanwege last van mijn hielen. Hopelijk gaat dat de goede kant op de komende tijd.