Onderwerp: Oxford Triathlon Series Race 2 (en 1)
Een clubgenoot organiseert dit jaar voor het eerst een serie van 3 triathlons (juni, juli en september).
Vorige maand de eerste gedaan, en deze zondag de tweede. De derde kan ik helaas niet aan meedoen omdat die een dag na Almere is.
Ik heb me vooral ingeschreven omdat er veel bekenden meedoen, het dichtbij is en ik kan zien of ik wat progressie maak aangezien het op hetzelfde parkoers is. Een kleine, gemoedelijke triathlon. Vorige keer 115 finishers en ik finishte als 24ste (en eerste M40-44 ).
Het enige verschil met juni zal zijn dat het lopen iets langer is, omdat ze dat toen ingekort hadden vanwege veel modder op een deel van het parkoers.
Afgelopen maand behoorlijk goed getraind, en op het zwemmen na (stabiel), gaat voor mijn gevoel alles beter. Ik hoop dus iets sneller te fietsen (wordt eerste wedstrijd met een power meter), iets sneller te lopen, en hoop dat T1 iets sneller gaat door mijn wetsuit sneller uit te krijgen (stuk van de pijpen afgeknipt).
Hieronder de tijden van juni en de gehoopte tijden van aankomende zondag. Omdat lopen iets langer is (7,5k versus 5.6k) kijk ik daar meer naar de pace dan totaaltijd.
De afstanden in juni waren 1000m zwemmen (was 1004 op de gps), 32.5k fietsen en 5.6k lopen.
Nu hetzelfde maar als het goed is 7.5k lopen.
Het weer lijkt ongeveer hetzelfde te worden. Het water is ongeveer 20-21 graden en een wetsuit is verplicht door de organisatie.
Zwemmen: Juni: 16:43, nu 16:00 (moet vooral focussen op techniek en rustig zwemmen)
T1: Juni 1:59, nu 1:30
Fietsen: Juni 59:26, nu 58:00 (doel is 220-245 watt aan te houden, ongeveer 80-90% ftp (vandeweek op de trainer zonder problemen 75min 80-85% kunnen doen).
T2: Juni 00:50, nu 00:50
Lopen: Juni 4:46/km, nu <4:35 km
Totaal juni: 1:46:03 (zou dat 7.5k ipv 5.6 zijn geweest zou dat ongeveer 1:59:00 zou geweest).
Nu rond de 1u50m.
Gister behoorlijk kramp in mijn been van het zwemmen waar ik vandaag wel last van heb, maar vertrouw erop dat dat geen invloed zal hebben op zondag. Aangezien dit een wedstrijdje tussendoor is taper ik er niet voor, en zal ik morgen geen lange loop of fietstocht gaan doen, maar waarschijnlijk wel even fietsen met wat versnellingen erin.