Onderwerp: Rutbeek (Enschede) triathlon
Mijn laatste triathlon dit seizoen was op 29 juni. Mijn volgende (en meteen de laatste) op 29 september. Dat was wel een heel groot gat, dacht ik bij mezelf. Dus besloot ik me nog op te geven voor de Rutbeek triathlon in Enschede afgelopen zondag. Gewoon lekker een achtste, het enige doel was finishen (wat vorig jaar niet gelukt was i.v.m. oververmoeidheid).
Ik heb dus een heerlijk relaxe (is dat een woord?) voorbereiding gehad. En blijkbaar werkt dat voor mij erg goed, want ik verbrak mijn PR van mei met 1,5 minuut!
Zwemmen: 9:18 (Garmin heeft 538 meter gemeten). Voor het eerst met wetsuit in een triathlon gezwommen, ik denk dat ik hierdoor wel iets sneller was (minuut sneller dan vorig jaar)
Wissel 1: 2:36, dat kan beter. Even wennen met het uittrekken van de wetsuit en ik was totaal mijn evenwicht kwijt, waardoor het aantrekken van de fietsschoenen niet zo lekker ging.
Fietsen: 38:24. Lekker vlak parcours, weinig wind. Ideaal! Ik moet wel echt op het sturen gaan oefenen, want man.. Wat verlies ik een tijd (en energie) in en na de bochten!
Wissel 2: 1:50. Ik overweeg om te gaan oefenen om zonder sokken te lopen, want wat een gedoe om die aan te krijgen. Voor 5km zou het toch ook wel zonder moeten kunnen?
Lopen: 26:58 (Garmin heeft 4,64km gemeten). Ging lekker voor mijn doen!! Na het fietsen is het altijd even rot, maar daarna kwam ik goed in het ritme. Ook op het onverharde deel bleef ik goed tempo en ritme houden.
Eindtijd: 1.18.29, wat resulteerde in een mooie 10e plaats binnen mijn categorie (dames 14+).
Genoeg punten om aan te werken, maar ook erg tevreden met mijn progressie. Dit is mijn 2e triathlonseizoen en ik heb mijn tijd op de 1/8e al met 10 minuten verbeterd! Eind september de kwart in Helmond, kijken hoe dat zal gaan!