Onderwerp: Almere 2019
Wie doen er hier allemaal mee?
Louise fietst de afstand van de hele in een relay team, Zico (die eerst nog wat Alpenreuzen gaat besteigen) en Kempenaer stonden op de reservelijst en hebben kortgeleden te horen gekregen dat ze mee mochten doen en doen dat ook. Voor Tri-John was eenzelfde scenario te kort dag, en Marcel heeft zich kortgeleden afgemeld heb ik begrepen. Zelf doe ik de halve.
Het wordt voor mij de eerste keer Almere, en mijn 4e halve afstand triathlon.
Ik ben benieuwd naar de voorspellingen en gehoopte tijden van iedereen. Ik noem het liever gehoopte dan verwachte tijden. Voor mezelf tenminste. Het is namelijk niet zo dat wanneer ik mijn gehoopte tijden niet haal ik een slechte race heb, dat hangt van veel meer factoren af, en ik geniet van veel meer tijdens een race dan alleen de uiteindelijk behaalde tijd. Ik houd mijn voorspelling nog even voor me, maar begin van dit jaar heb ik gezegd dat ik hoopte onder de 5u te komen.
Wie heeft er tips? Ik geloof dat de wisselzone voor de halve vrij lang is, en dat je al gauw op 10-15 minuten totale wisseltijd moet rekenen.
Wind is er ook altijd heb ik gehoord (woon zelf in de UK) en ik neem aan dat wanneer die uit het Westen komt, je die tegen zult hebben in het tweede deel van een ronde.
Hoe zijn de wegen? Ik ben ruw, hobbelig asfalt met gaten gewend, dus ik hoop dat dat in Flevoland er wat beter bij ligt. Klopt dat een beetje?
Wat zijn de beste plekken voor toeschouwers om te kijken? Ik doe de race samen met een vriendin (die in Zwitserland woont, lekker internationaal voor ons dus ), en voor beiden zijn er wel een paar toeschouwers. Of in ieder geval mijn vriendin en haar ouders. Mijn ouders hebben al aangegeven dat ze niet komen als het regent
Ik heb net mijn langste brick training gedaan, waarin ik voeding heb getest en wat normaliter een goede indicatie is van wat ik aankan tijdens de wedstrijd. Morgen een rustdag, dan nog een weekje trainen, maar het afbouwen van trainingsvolume en opbouwen van rust is begonnen! Ik heb er zin in!