Onderwerp: Blamage triathlon Keulen
Ik zou voor het eerst een halve triathlon doen. Ik zocht iets dat "goed" bekend stond, een vlak (en toch leuk) parcours had, met de auto bereikbaar, laat in het seizoen, niet te vroeg (ben een avondmens) én enigszins betaalbaar. De keuze was op Keulen gevallen. Deze voldeed aan alles.
Slechtste keuze ooit. Heb een half jaar geleden ingeschreven en de afgelopen maand is er teleurstelling op teleurstelling gekomen. Als eerste werden door werkzaamheden de parcoursen gewijzigd. Het resultaat was dat je vier keer hetzelfde rondje fietst in een industrieel buitengebied en daar tevens vier keer een rondje hardloopt. Kortom, er viel niets te zien en de wegen zouden smal en slecht zijn. Het centrum zou je op nog geen 20KM bereiken, dus echt compleet buiten de "stad".
Die teleurstelling was nog te behappen, tot twee weken voor de start de starttijd van einde ochtend / begin middag naar 6:00 werd verplaatst (later 6:50). Dat was een belangrijk criterium voor me. Toch maar een hotel geboekt en de knop omgezet.
Maar de totale deceptie kwam twee dagen voor de start. Het evenement werd geannuleerd. Wat een ellende. Hartstikke veel getraind. 200+ euro aanmeldkosten weg (krijg je nooit meer terug natuurlijk), hotelkosten weg (te laat met annuleren) en je "grote" primeur op de halve als afsluiter van het seizoen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Nu ben ik op zoek naar een alternatief, met bovenstaande kenmerken. Almere is een optie, maar vol. In België lijkt ook alles vol. Iemand nog suggesties?