Ik herken wel wat je schrijft over de latere looprondes:
JanDW schreef:Energie leek ik nog wel te hebben, alleen de benen wilde niet meer.
Ik ben daar zelf ook mee bezig, had precies dat ook in Klazienaveen.
Dus even van mezelf uitgaan, wat ik zelf heb bedacht: mijn fietsbenen vinden lang hardlopen lastig. Natuurlijk zijn lange duurlopen dan goede training, maar die verteer ik slecht, dus dat moet ik toch heel goed doseren - voor een losse halve marathon al, maar voor een halve triathlon helemaal, omdat ik dan ook nog voor het fietsen train. Dus zomaar meer duurlopen gaan doen is - voor mij - makkelijker gezegd dan gedaan.
Volgens mij zit voor mij de sleutel juist erg in die balans, dus tussen fietsen en lopen. Zowel in de trainingen als in de wedstrijd. Ik zou eigenlijk nog gedoseerder moeten fietsen, zodat ik meer overhoud voor het lopen, ook zowel in training als in de wedstrijd. Maar.... dat vind ik niet zo leuk en bovendien ben ik vaak 'op de achtergrond' ook nog aan het trainen voor iets extreems op de fiets, zoals dit jaar de 180 km in Almere, en eerder wel voor 5000 km fietsvakantie Down Under - dat soort dingen.
Als ik ooit nog een keer een halve triathlon wil gaan doen, moet dat echt helemaal het hoofddoel zijn van het seizoen en dan moet ik dus echt wat fietsen 'opofferen' aan het lopen. Maar of ik dat wil....
Nouja, dat zijn mijn overwegingen, het kan voor jou heel anders liggen. Ik wil in het algemeen alleen maar wel zeggen dat het bij triathlontraining ook om de samenhang gaat.
Louise