MontanaMan schreef:De ervaring heeft geleerd dat ik m'n conditie echt niet kwijtraak van een weekje niet sporten, maar zo voelt het wel de eerste trainingen na een rustperiode. Alleen leert de ervaring dat het weer heel snel terugkomt als ik weer een aantal keer sport.
Klopt ja, alleen kan echte griep op het verkeerde moment er toch wel heftig inhakken - vorig jaar had m'n man dat een dikke maand voor de marathon, en dat is hem toch echt wel opgebroken. Boven de 39 graden koorts, een week ziek, en daarna nog een tijd niet helemaal fit, dat is op een opbouwperiode van 3,5 maand toch echt te veel. Het was wel interessant om te zien: hij doet altijd in die periode elke maand een test, en bij z'n 3e test was hij terug op het niveau van de 1e, terwijl hij anders grote progressie heeft.
Ik had vannacht kriebelhoest, dus ik dacht: o, nee, hè, het volgende virus... maar overdag niks aan de hand en net viel het kwartje doordat ik erover las: de eerste hazelaars en elzen bloeien al, en daar ben ik (licht) allergisch voor. Hooikoorts dus, en ja, dat is al vaker in december geweest als het weer heel zacht is. Maar het is alweer een paar jaar terug, dus dan sta ik er niet bij stil. Nouja, niet veel last van.
Louise