Onderwerp: Ongemak achillespees / kuit
Na bijna twee jaar met een knieblessure gesleept te hebben, nu sinds enkele weken last van mijn achillespees, of iets in die omgeving. Om hopeloos van te worden. De sportarts zag niets bijzonders en heeft wat oefeningen meegegeven en geadviseerd het hardlopen te halveren en veel van zo'n softroller gebruik te maken. De fysiotherapeut sluit zich bij dit advies aan, maar wil ook shockwave inzetten.
Ik heb nu twee behandelingen gehad, doe braaf mijn oefeningen, rol om de dag en heb het hardlopen gehalveerd maar merk geen verschil. De klachten zijn ook (wederom) zeer wisselend. De ene dag heb ik last, de andere niet. De ene keer zit de "pijn" (het is meer stijfheid en ongemak) bij de hiel, dan weer bij de enkel en dan weer onderaan de kuit. Oefeningen gericht op de achillespees doe ik allemaal met gemak, net als rekken e.d. allemaal geen centje pijn. Alleen met de roller kan ik wel wat pijnlijke plekjes vinden die ik bij de andere achillespees / kuit niet vindt, alhoewel dat minimaal is en wellicht komt van het rollen zelf. Ook de vorm van klachten wisselt. De ene keer heb ik een dag na het hardlopen pijn en dan weer totaal niet. De andere keer bij het fietsen en dan weer totaal niet.
Ondanks dat mijn achillespees zelf ook wel eens ongemakkelijk en stijf voelt, twijfel ik toch aan de diagnose van zowel sportarts als fysio. Dat ik alle oefeningen met gemak kan, dat alles even beweeglijk is, dat er geen verschil zit in rekbaarheid, dikte, kleur, etc. tussen links en rechts en dat de klachten vooral "rondom" de pees zitten ipv de pees zelf, maakt het lastig concreet aan te geven waar ik nu last van heb. Ik kan het ook niet echt forceren. Het enige wat altijd gelijk is, is de ochtendstijfheid.
Iemand ervaring met dit soort klachten? Er ervaring met shockwave?