Re: Ongemak achillespees / kuit
OK, gewoon een idee: train je nog steeds kickboksen en/of boksen? Kijk daar ook eens naar schoenen (vooral bij boksen).
KB doe je waarschijnlijk op je blote voeten, das prima maar KAN ook belastend zijn voor je voet/voetplaat.
Enkelkousjes vond ik destijds toch echt wel fijn..Gewoon een idee. Want ik trap zelf ook niet meer zo hard als "destijds" tegen een zak of kussen. Ben er, wat dat betreft, wel een beetje klaar mee. ik zit ook niet te wachten op een blessure van een scheenbeen/knie terwijl ik bezig ben met loop/fietstraining.
FWIW. Succes!
Thanks voor het meedenken! Ik ben gestopt met (kick)boksen, dus daar kan het niet aan liggen. Inmiddels kan ik wel concluderen dat ik het meest last heb van gewoon wandelen. Niet eens fietsen of hardlopen... Ik denk wel dat het met schoeisel te maken heeft. In mijn vrije tijd liep ik altijd op Nike 720's. Deze zijn misschien te zacht en te hoog voor me. Ik draag ze nu een week niet en ik heb een stuk minder last gekregen. Simultaan ben ik gestopt met het dragen van compressiesokken bij zowel hardlopen als fietsen. Ik zat precies tussen twee maten in en heb (op advies van de winkelier) de kleinste gekozen. Deze zitten misschien te strak, waardoor het slecht doorbloed raakt o.id. Als laatste mijn hardloopschoenen vervangen. Deze waren op.
Ik gok dat het vooral het laatste is, alhoewel ik geen pijn had tijdens en na het lopen met mijn oude schoenen. De andere twee opties zijn wat vergezocht, maar niet geschoten...