Afgelopen zomer heb ik met mijn schoonpa en een clubgenootje Vichy gedaan. Hij deed de hele en wij de 70.3. We gebruikten allebei onze tijdritfiets en dat beviel prima. Met het klimmen heb je hier echt geen last van. Op een paar steile plekken na zijn de meeste stukken redelijk constant en dus goed te doen.
Ik weet niet of het fietsparcours veel is veranderd sinds vorig jaar, maar als ik zo snel naar de kaart kijk, lijkt het mee te vallen. Het is in ieder geval een prachtig, veelzijdig fietsparcours en de wegen zijn over het algemeen goed. Vorig jaar hadden ze ook nog een aantal wegen opnieuw geasfalteerd.
Een kleine waarschuwing nog. Let wel op de afdalingen. Die zijn soms erg bochtig en de snelheid kan rap toenemen. Je moet er dus wel op kunnen vertrouwen dat je zelfverzekerd genoeg op je tijdritfiets zit. Als je tijd hebt om van tevoren een stuk van het parcours te fietsen, zou ik dat zeker doen. Bij ons beviel dit heel goed en konden we door de voorbereiding meer van de racedag zelf genieten.